تلفات سنگین اسرائیل در شمال/بزرگترین روند آوارگی صهیونیست‌ها

اقتصاد ایران: یک رسانه انگلیسی با اشاره به خسارات سنگین صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی در نتیجه عملیات‌های حزب‌الله اعلام کرد که اسرائیلی‌ها در شمال بزرگترین عملیات تخلیه را در ۷۵ سال گذشته تاکنون انجام داده و آواره شده‌اند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیسی فایننشنال تایمز در گزارشی به خسارات هنگفتی که اشغالگران صهیونیست در جبهه شمالی فلسطین اشغالی، در نتیجه عملیات‌های حزب الله بعد از گذشت 10 ماه از نبرد طوفان الاقصی متحمل شده‌اند، اشاره و اعلام کرد: شدت آتش حزب الله موجب شد تا اسرائیل بزرگترین عملیات تخلیه را از زمان تاسیس خود در 75 سال گذشته انجام دهد.

این رسانه انگلیسی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد که در نتیجه حملات حزب الله، خسارت گسترده‌ای به ساختمان‌ها، محصولات کشاورزی و فعالیت‌های تجاری اسرائیل در شمال وارد شده و همچنین بزرگترین عملیات تخلیه در این منطقه از زمان تاسیس (رژیم جعلی) اسرائیل در 75 سال گذشته تاکنون انجام شده است.

این رسانه افزود: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، تاثیر عملیات‌های حزب الله در همه جا ظاهر می‌شود و علاوه بر خسارات سنگینی که به ساختمان‌ها و تاسیسات وارد شده، بسیاری از مشاغل هم در شهرک‌های شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) تعطیل شده‌اند.

فایننشنال تایمز تصریح کرد: حتی قبل از تشدید تنش‌ها هم حملات حزب الله به یک چالش راهبردی بی‌سابقه برای اسرائیل تبدیل شده بود و جنگ فرسایشی در شمال، صبر اسرائیلی‌ها را تا مرز فروپاشی آزمایش کرد و فشارها بر کابینه بیشتر شده است.

رسانه مذکور انگلیسی گزارش داد که بر اساس داده‌های ارتش اسرائیل، حزب الله هنوز تنها بخش کوچکی از تجهیزات زرادخانه عظیم خود را به نمایش گذاشته و از اکتبر 2023 تا اواسط جولای 2024 حدود 6700 موشک و 340 پهپاد را به سمت شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک کرده است که تاثیرات گسترده و قابل توجهی داشت.

فایننشنال تایمز با اشاره به اطلاعات منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این اطلاعات نشان می‌دهد موشک‌های حزب‌الله موجب بیش از 710 مورد آتش سوزی در جنگل‌ها شد که 105 هزار دونم زمین را در مناطقی از الجلیل علیا تا ارتفاعات جولان نابود کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر آن در جریان جنگ کنونی شاهد بزرگترین ناآرامی در نوار مرزی اسرائیل (فلسطین اشغالی) به طول 5 کیلومتر هستیم و مقامات اسرائیلی در هفته‌های ابتدایی جنگ این مناطق را تخلیه کردند. در این مدت شهرک‌های مرزی مانند کریات شمونه، شالومی، المطله، شتولا و عرب العرامشه به طور مکرر مورد هدف قرار گرفته‌اند. همچنین پایگاه‌های نظامی ارتش اسرائیل در این منطقه در دایره هدف‌گیری‌های شدید حزب الله قرار داشته است.

روزنامه فایننشنال تایمز ادامه داد: پیش از آغاز عملیات‌های حزب الله، شهرک کریات شمونه در مرز با لبنان محل سکونت حدود 24 هزار شهرک نشین اسرائیلی بود اما اکنون به شهر ارواح تبدیل شده است. علاوه بر آن تقریباً همه شرکت‌ها در شمال تعطیل شده‌اند و ایست بازرسی‌های منتهی به مرز با لبنان هم بسته هستند.

این رسانه انگلیسی به نقل از آریل فریش، افسر امنیتی شهرداری کریات شمونه اعلام کرد که حزب الله از 8 اکتبر بیش از 700 راکت را به سمت کریات شمونه شلیک کرده است، از جمله سلاح‌هایی که در درگیری‌های قبلی از آنها استفاده نکرده بود، مانند پهپادهای مسلح، موشک‌های فلق 1 ، موشک‌های هدایت شونده و ضد تانک.

روزنامه انگلیسی فایننشتال تایمز تصریح کرد: 66 ساختمان در کریات شمونه به شکل مستقیم و جدی آسیب دیده‌اند و 1100 ساختمان هم دچار آسیب جزئی هستند. هرچند که برخی از مناطق مرزی غیرقابل دسترس است اما با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای می‌توان تا حدودی خسارت‌ها را تخمین زد. تحلیل‌های راداری از مرز با لبنان نشان می‌دهد که آتش حزب الله به ساختمان‌ها در شهرک‌های شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) خسارت زیادی وارد کرده است.

پیش از این رسانه‌های مقاومت اسلامی لبنان اعلام کردند که حزب الله از تاریخ 8 اکتبر 2023 که به نبرد طوفان الاقصی پیوست تا 3 آگوست 2024، مواضع ارتش اشغالگر، شهرک‌های صهیونیستی و پادگان‌های ارتش دشمن را در طول مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی به طور گسترده مورد هدف قرار داده است و تعداد کل این عملیات‌ها به 2500 مورد می‌رسد.

آمار مقاومت اسلامی لبنان درباره خسارت‌های وارده به اشغالگران حاکی از آن است که تلفات جانی صهیونیست‌ها در عملیات‌های حزب‌الله به بیش از 2000 نفر شامل کشته و زخمی رسیده است که دشمن به دلیل سانسور شدید رسانه‌ای، اکثر این آمار را اعلام نمی‌کند.

اما در جبهه داخلی دشمن صهیونیستی، شعاع منطقه تخلیه شده توسط شهرک نشینان به 5 کیلومتر و عمق هدف‌گیری‌ها به 35 کیلومتر می‌رسد. همچنین 43 شهرک که 230 هزار شهرک نشین صهیونیست در آن زندگی می‌کردند در این مدت تخلیه شده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ