موج جدید اعتراضات در بنگلادش/ معترضان خواستار استعفای دولت شدند

اقتصاد ایران: درگیری پلیس با دانشجویان معترض در بنگلادش که خواستار استعفای نخست وزیر این کشور هستند، به کشته شدن چهار دانشجو منجر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، در پی درگیری پلیس با دانشجویان در بنگلادش که خواستار استعفای شیخ حسینه، نخست وزیر این کشور شده‌اند، ۱۲ دانشجو کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

ابوحنا محمد جمال، رئیس بیمارستان دولتی بنگلادش با تایید کشته شدن این دانشجویان گفت که در پی تشدید اعتراضات خشونت‌آمیز در مرکز این کشور، حدود ۵۰ نفر با زخم‌های ناشی از شلیک گلوله در بیمارستان تحت مداوا هستند.

به نوشته رسانه‌های محلی، یکی از اعضای انجمن دانشجویی حزب اپوزیسیون ملی‌گرای بنگلادش در منطقه ماگورا در جنوب غربی این کشور و یکی دیگر از معترضان در منطقه رنگ‌پور در شمال بنگلادش جزو چهار دانشجوی کشته شده در موج جدید اعتراضات هستند.

دولت بنگلادش در پی تشدید اعتراضات و تحولات جدید، دستور قطع اینترنت موبایل را صادر کرد و شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و واتساپ بار دیگر مسدود شدند.

ناهید اسلام، یکی از هماهنگ‌کنندگان اصلی اعتراضات در یک گردهمایی گسترده در داکا، پایتخت بنگلادش ضمن اطلاع‌رسانی درباره تشکیل جنبش عدم همکاری، از حسینه خواست تا استعفا کرده و مسئولیت کشتار اعتراضات دانشجویی را بپذیرد.

حسینه دیروز گفت که عدالت برای تمام کشته‌شدگان اعتراضات دانشجویی برقرار خواهد شد و از معترضان خواست تا اعتراضات را متوقف کرده و پای میز مذاکره بنشینند. با این حال، معترضان درخواست او را برای مذاکره رد کرده‌اند.

همزمان با اقدام حزب حاکم «عوامی لیگ» بنگلادش مبنی بر بسیج نیروها جهت واکنش به معترضان، اوضاع امروز در این کشور ملتهب گزارش شده است. میرزا فخرالاسلام عالمگیر، دبیرکل حزب اپوزیسیون این کشور از حامیان این حزب خواسته است تا به کمک دانشجویان معترض بشتابند.

این کشور ۱۷۰ میلیون نفری واقع در جنوب آسیا در پی اعتراضات دانشجویی به سهمیه‌بندی مشاغل دولتی، طی سه هفته اخیر در هرج‌ومرج و آشوب بوده است. دولت بنگلادش اعلام کرده که در این اعتراضات که از جولای آغاز شده، دست کم ۱۵۰ نفر کشته شده‌اند. با این حال، رسانه‌های محلی مدعی هستند که بیش از ۲۶۶ نفر که عمده آنها دانشجویان هستند، به ضرب گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ