ثبت جهانی مرکز تاریخی همدان در دستور کار است

اقتصاد ایران: همدان-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: مرکز تاریخی همدان پتانسیل ثبت جهانی را دارد و در دستور کار میراث‌فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن معصوم‌علیزاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرط جهانی شدن مرکز تاریخی همدان اقداماتی است که باید انجام دهیم و در دستور کار ما است.

وی با اشاره به اینکه این پرونده می‌تواند سال آینده به عنوان الحاق به پرونده هگمتانه مطرح شود، افزود: ثبت جهانی نقطه شروع معرفی همدان به دنیا است و باید تلاش کنیم با برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف تاریخ بلند پایه هگمتانه را به جهانیان معرفی کنیم.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه ناگفته‌های زیادی با کاوش هگمتانه در آینده نمایان‌تر می‌شود، عنوان کرد: باید متخصصین امر در حوزه‌های مختلف را دعوت کنیم و از نظرات سازنده آنها بهره ببریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه جهانی شدن باید در فضاسازی شهری نمود پیدا کند، گفت: شهرداری باید هگمتانه را به عنوان یک میراث جهانی در فضاسازی شهری معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: همدلی و همراهی می‌تواند هگمتانه را به جایگاه رفیع خود در دنیا برساند و باید همدلی برای معرفی این اثر ارزشمند چند برابر شود تا همدان را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه ثبت جهانی باید بر اقتصاد مردم همدان جنبه مثبت داشته باشد و با ثبت جهانی ضوابط بافت تغییر نمی‌کند، افزود: پس از جهانی شدن استانداردهای جهانی را باید رعایت کنیم و جهانی فکر کنیم، علاوه بر این راهنمایان گردشگری، مردم‌، کسبه، دفاتر خدمات مسافرتی و واحدهای پذیرایی باید به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در ادامه با اشاره به اتمام کاوش باستان‌شناسی خیابان باباطاهر، اظهار کرد: علاوه بر کشف آثار اسلامی، به نشانه‌هایی از آثار مادی رسیدیم و اگر عمق کاوش‌ها بیشتر بود به آثار بیشتری از این دوره دست پیدا می‌کردیم.

وی ادامه داد: درباره حفاظت و نگهداری از آثار کشف شده جلسه‌ای با شهرداری داشتیم و قرار شد مرمت آثار را میراث‌فرهنگی انجام دهد و احداث موزه‌ای با مشارکت شهرداری و میراث‌فرهنگی انجام شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ