پایان برداشت گیلاس از باغات استان تهران با ۲۲۰۰ تن رشد تولید

اقتصاد ایران: تهران- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اتمام برداشت گیلاس از باغات استان گفت: میزان تولید این محصول تابستانه امسال ۲۲۰۰ تن افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، جبرئیل برادری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از پایان برداشت گیلاس از باغات استان تهران خبر داد.

وی افزود: باغات گیلاس استان تهران بیشتر در شهرستان‌های شمیرانات به مساحت ۴۵۳۶ هکتار، تهران به مساحت ۴۵۷ هکتار، ملارد به مساحت ۲۱۴ هکتار و بقیه در سایر شهرستان‌ها واقع شده اما کیفیت گیلاس تک‌دانه لواسان مثال‌زدنی است و این برند در کل منطقه مشهور است.

وی عنوان کرد: تولید گیلاس در استان تهران امسال با ۲۲۰۰ تن افزایش به ۹۵ هزار و ۵۰۰ تن رسید که رتبه نخست تولید این محصول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

برادری در خصوص ارقام گیلاس باغات استان گفت: بیشترین ارقام این محصول، تکدانه مشهد و صورتی لواسان است که از کیفیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه اظهار کرد: در ایام برداشت این محصول، بخش زیادی از این میوه به صورت تازه خوری مصرف شده و مقداری نیز برای فرآوری و کمپوت سازی و صادرات ارسال می‌شود.

برادری میانگین عملکرد تولید گیلاس استان را ۱۶.۶ تن در هکتار عنوان کرد و گفت: برخی از باغداران شمیرانات توانسته‌اند با روش‌های باغداری نوین میزان برداشت گیلاس در هر هکتار را افزایش دهند، که بسیار قابل‌توجه است؛ به طور مثال باغدار نمونه کشوری در سال ۱۴۰۱ با عملکرد ۴۳ تن که بالاترین میزان عملکرد در سطح کشور بود، از استان تهران انتخاب شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ