ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه برای بیش از ۵ هزار نوزاد در بندرعباس

اقتصاد ایران: بندرعباس- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طی سال گذشته ۵ هزار و ۶۱۹ نوزاد خدمات تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان‌های کودکان و شریعتی بندرعباس دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر کمالی ضمن اعلام خبر فوق اظهارکرد: نوزادانی که وزن آن‌ها در هنگام تولد پایین است، نوزادان نارس، نوزادانی که با مشکلات تنفسی متولد می‌شوند، نوزادان دارای مشکلات قلبی و همچنین نوزادانی که به دلیل داشتن زردی بالا نیاز به تعویض خون دارند در بخش NICU یا بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری می‌شوند.

وی افزود: مرکز آموزشی درمانی شریعتی دارای یک بخش NICU و یک بخش نوزادان است که با بهره‌مندی از ۹ تخت احیا، ۴۰ انکوباتور، ۹ دستگاه فتوتراپی ساده و ۷ دستگاه فتوتراپی کوره‌ای، خدمات مورد نیاز را به نوزادان ارائه می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی کودکان بندرعباس نیز دارای یک بخش NICU یا مراقبت‌های ویژه نوزادان و یک بخش نوزادان است که با بهره‌مندی از ۱۰ تخت احیا، ۲۳ انکوباتور، ۱۸ دستگاه فتوتراپی ساده و ۱۵ دستگاه فتوتراپی کوره‌ای خدمات مورد نیاز را به نوزادان ارائه می‌دهد.

کمالی با اشاره به اینکه تولد نوزاد نارس و بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه سبب بروز استرس برای مادران می‌شود، اضافه کرد: در راستای خدمت رسانی با کیفیت و متمایز در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، در این دو مرکز امکانات مخصوص اقامت مادر در کنار نوزاد نیز فراهم شده است.

وی یادآور شد: بخش‌های نوزادان در این دو مرکز با حضور ۲۴ ساعته کارشناسان پرستاری و پزشک متخصص نوزادان و اطفال مقیم به بیماران و نوزادان خدمت رسانی می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ