بایدن: «امیدوارم ایران کوتاه بیاید»!

اقتصاد ایران: همزمان با تشدید تنش‌ها و افزایش هراس رژیم صهیونیستی و متحدانش از پاسخ تهران به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، رئیس جمهور آمریکا نسبت به «کوتاه آمدن» ایران ابراز امیدواری کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، به‌دنبال افزایش هراس تل‌آویو از پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که امیدوار است تهران از پاسخ خودداری کند!

اسماعیل هنیه پس از حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران در محل اقامتش هدف حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.

ترور مقام ارشد حماس در تهران و همچنین «فؤاد شکر» فرمانده حزب‌الله در ضاحیه جنوبی، هراس رژیم صهیونیستی از پاسخ تهران و مقاومت را افزایش داده است. در این بین، بایدن در واکنش به پرسشی درباره اینکه آیا ایران از تصمیمش مبنی بر پاسخ و مجازات سخت تل‌آویو صرف‌نظر می‌کند، در پاسخی کوتاه مدعی شد: «امیدوارم. نمی‌دانم»!

جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا به‌تازگی در گفت‌وگو با «الشرق الاوسط» در پاسخ به واکنش احتمالی ایران به ترور اسماعیل هنیه گفت که واکنش تلافی‌جویانه تهران همانطور که رهبر ایران تاکید کرده است، بسیار سخت و تاثیرگذار خواهد بود.

پنتاگون روز جمعه مدعی شد که با هدف تقویت مواضع دفاعی در خاورمیانه در واکنش به تهدید ایران علیه رژیم صهیونیستی، جنگنده‌ها و ناوهای بیشتری را به منطقه اعزام خواهد کرد.

اظهارنظر بایدن در حالی است که آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی با اشاره به احتمال تشدید تنش، از شهروندان‌شان خواسته‌اند تا در اسرع وقت لبنان را ترک کنند. دولت انگلیس نیز هشدار مسافرتی مشابهی را صادر کرده است. کانادا از شهروندان خود خواسته است تا از سفر به اراضی اشغالی خودداری کنند.

هشدارهای مسافرتی در حالی صادر شده است که در روزهای اخیر بسیاری از شرکت‌های هوایی بین‌المللی نیز از بیم پاسخ مقاومت به ترور شهید اسماعیل هنیه و همچنین فؤاد شکر، پروازهای خود به مقصد اراضی اشغالی را لغو کرده‌اند.

حزب‌الله لبنان بامداد امروز در حملاتی، مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی را زیر آتش سنگین موشکی قرار داد. منابع عبری گزارش دادند که در پی موشک باران گسترده از سوی جنوب لبنان، آژیرهای خطر در مناطق شمالی در سرزمین‌های اشغالی در مجاورت مرز لبنان به صدا در آمده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ