تداوم اعتراض‌ها و خشونت‌ها در انگلیس

اقتصاد ایران: یک رسانه انگلیسی در مطلبی از تداوم و گسترش اعتراض‌ها و خشونت‌ها در شهرهای مختلف انگلیس بعد از حمله اخیر با سلاح سرد که منجر به کشته شدن چند کودک در این کشور شد خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در مطلبی به تداوم اعتراضات و خشونت ها در انگلیس بعد از حمله اخیر با چاقو که منجر به کشته شدن چند کودک شد پرداخته و نوشت: اعتراضات ملی گرایان و مهاجرستیزان در انگلیس پس از حمله با چاقو در ساوت پورت، شاهد شورش های جدیدی در برخی نقاط بوده است.

پلیس مرسی ساید روز گذشته اعلام کرد که چندین افسر پلیس در جریان این شورش ها و ناآرامی‌ها در لیورپول زخمی شدند. خبرگزاری انگلیسی پی ای گزارش داد که یک افسر پلیس موتور سیکلت سوار از وسیله نقلیه خود به پایین پرتاب شد و یک افسر دیگر هم پرتاب شد.

پلیس هامبرساید هم روز شنبه اعلام کرد حداقل سه افسر پلیس در شورش‌های کینگستون از هال در شمال شرق انگلیس زخمی شدند و چندین نفر دستگیر شدند.

در بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی، شورشیان شیشه های یک کافه را تخریب کردند. در جریان ناآرامی‌های شامگاه جمعه در شهر ساندرلند در شمال شرق انگلیس خسارات جدی وارد شد.

"کایر استارمر"، نخست وزیر انگلیس با توجه به وقوع این ناآرامی ها با اعضای کابینه مشورت کرد. این مقام انگلیسی گفت که خدمات و نیروهای پلیس از حمایت کامل وی برای اقدام علیه معترضان و آشوبگران برخوردار هستند که به افسران پلیس حمله کرده و سعی در برانگیختن نفرت داشتند.

"ایوت کوپر"، وزیر کشور انگلیس هم معترضان را تهدید کرده و گفت قانون شکنان بهای سنگینی را خواهند پرداخت. وی افزود: خشونت جایی در خیابان های ما ندارد.

کلورلی هم که می خواهد جانشین ریشی سوناک به عنوان رئیس حزب محافظه کار شود، خواست تا دولت کارگر برای توقف خشونت "اراذل و اوباش" بیشتر تلاش کند. این شورش ها به عنوان اولین آزمون برای نخست وزیر جدید انگلیس استارمر، که دقیقاً یک ماه است بر سر کار آمده است، تلقی می شود.

افراط گرایان راست همچنین عصر جمعه به پلیس در ساندرلند حمله کردند. شیشه های یک کلانتری را شکستند و یک دفتر مجاور سازمان مشاوره شهروندان به آتش کشیده شد. ده نفر در جریان این خشونت ها دستگیر شدند.

در برخی از شهرها مانند لیورپول، منچستر و بلکپول در شمال غربی انگلستان، به طور موقت به پلیس اختیارات گسترده داده شد تا شورشیان احتمالی را از منطقه شهر بیرون کند.

قبل از مداخله پلیس، فراملی‌گرایان و پانک‌ها در بلک‌پول، شمال غربی انگلیس، به سمت یکدیگر صندلی و بطری پرتاب کردند. مردی سرش را به زمین زد و بیهوش شد. در استوک-آن-ترنت، مرکز انگلستان، از میان جمعیت به سمت افسران پلیس سنگ پرتاب شد. در آنجا چهار نفر دستگیر شدند.

شورش های راستگرایان افراطی چند روزی است که در منطقه دولتی لندن و در دیگر مناطق ادامه دارد. این فراملی گرایان مقامات را به دروغگویی در مورد هویت مهاجم چاقوی ساوتپورت متهم کرده اند. پس از این جنایت خونین روز دوشنبه، شایعه ای در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه عامل این جنایت یک به زعم غربی ها اسلام گرای افراطی است. پلیس البته تاکید می کند که مظنون 17 ساله در بریتانیا به دنیا آمده است و پدر و مادرش اهل رواندا هستند.

بر اساس گزارش های منتشر شده گفته می شود این نوجوان سه دختر را با چاقو کشت و هشت کودک و دو بزرگسال دیگر را مجروح کرد که جان برخی از آنها در خطر است. وی در حال حاضر در بازداشت است.

این ناآرامی ها و آشوب ها - توسط بنیانگذار لیگ دفاع راستگرای انگلیسی دفاعی (EDL)، استفان یاکسلی لنون، ​​که نامش تامی رابینسون است، فراخوانده شد. از جمله در این اعتراضات شعارهای مهاجرستیزانه سر داده شد. وی چند روز پیش پس از عدم حضور در جلسه دادگاه در مورد یک پرونده افترا از کشور گریخت.

بر اساس تحقیقات سازمان Hope Not Hate، ده ها تجمع دیگر در سراسر کشور در آخر هفته برنامه ریزی شده است.

پس از ناآرامی های جدید توسط افراط گرایان راست، پلیس بریتانیا در حال آماده شدن برای شیوع و گسترش بیشتر خشونت ها است. انتظار می رود بیش از 20 تظاهرات دیگر در آخر هفته در شهرهایی از جمله کاردیف، لیورپول، منچستر و بلفاست برگزار شود. پلیس گفت: بسیاری از راهپیمایی‌های برنامه‌ریزی‌شده از طریق اینترنت توسط گروه‌های راست افراطی مرموز سازماندهی می‌شوند که با شعارهایی مانند "دیگر بس است"، "فرزندانمان را نجات دهید" و "قایق‌ها را متوقف کنید" حمایت خود را برانگیختند. همچنین انتظار می رود که در آخر این هفته تجمعات ضد نژادپرستی توسط سازمان Stand Up To Racism برگزار شود.

به گفته مقامات پلیس در ساندرلند بطری های آبجو، کپسول آتش نشانی و سنگ به سمت آنها در جریان این اعتراضات پرتاب شده است. یک خودرو به آتش کشیده شد و یک پاسگاه پلیس مورد حمله قرار گرفت. پلیس گفت بسیاری از کسانی که درگیر بودند حتی در ساندرلند زندگی نمی کردند، اما به طور خاص برای ایجاد هرج و مرج آمده بودند. بر این اساس، ده نفر دستگیر شدند.

در پاسخ به این خشونت‌ها، کی‌یر استارمر، نخست وزیر، یک برنامه ملی جدید را برای کمک به سرکوب گروه‌های خشن اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ