سردرگمی درباره سهمیه خارجی‌های باشگاه‌ها در آستانه آغاز لیگ

اقتصاد ایران: در حالی که حدود ۱۰ روز به آغاز مسابقات لیگ برتر باقی مانده است، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هنوز به طور شفاف تعداد سهمیه بازیکنان خارجی برخی باشگاه‌ها را مشخص نکرده‌اند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کارگروه نظارت بر قراردادها و فدراسیون فوتبال امسال نیز دستورالعمل سقف قرارداد را در اوایل تیر ماه به باشگاه‌ها ابلاغ کرده است تا نقل‌و‌انتقالات فوتبال ایران براساس قوانین خاصی دنبال شود.

پس از این اتفاق اما فدراسیون فوتبال با دستور مهدی تاج در تاریخ 30 تیر ماه بار دیگر برخی قوانین نقل‌و‌انتقالاتی را تغییر داد که در یکی از بندهای آن سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌ها از 1+4 به 1+5 افزایش یافت و همچنین الزام حضور بازیکنان خارجی در 60 درصد زمان بازی‌ها به 60 درصد مسابقات تغییر کرد، قانونی که فصل گذشته نیز وجود داشت و براساس آن در صورت عدم حضور بازیکنان خارجی در 60 درصد مسابقات، یک سهمیه خارجی از تعداد سهمیه‌ باشگاه‌ها کم می‌شود.

برهمین اساس و پس از تغییر قانون توسط فدراسیون فوتبال، مقرر شد باشگاه‌هایی که سهمیه خارجی آنها با توجه به قانون قبلی (حضور در 60 درصد مسابقات) کاهش یافته بود، مدارک و مستندات خود را به سازمان لیگ ارائه کنند تا بار دیگر میزان حضور بازیکنان خارجی آنها در زمین مسابقه مورد بررسی قرار بگیرد، هرچند برخی باشگاه‌ها معتقد هستند بازیکنان خارجی آنها به دلیل مصدومیت و حضور در بازی‌های ملی چندین هفته دور از بازی‌های باشگاهی بودند که این موضوع نیز قرار بود پس از بررسی سازمان لیگ در کارگروه نظارت بر قراردادها مورد ارزیابی قرار بگیرد و در نهایت تعداد سهمیه خارجی هر یک از باشگاه‌ها به طور شفاف مشخص شود.

پیگیری خبرنگار تسنیم در این زمینه نشان می‌دهد باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، فولاد، تراکتور، گل‌گهر و مس رفسنجان از باشگاه‌هایی به شمار می‌روند که درگیر وضعیت سهمیه بازیکنان خارجی خود هستند و به همین دلیل نیز باید تعداد حضور بازیکنان خارجی این تیم‌ها در زمین در فصل گذشته مورد بررسی قرار بگیرد، اتفاقی که در عین ناباوری تا این لحظه رخ نداده است و در فاصله 10 روز مانده به شروع لیگ، هنوز تعداد سهمیه بازیکنان خارجی هر یک از باشگاه‌ها به طور شفاف مشخص نشده است.

این در حالی است که برخی از باشگاه‌ها با وجود ابهام در سهمیه تعداد بازیکنان خارجی خود، همچنان در حال مذاکره با بازیکنان خارجی هستند و در این وضعیت مشخص نیست در صورتی که سازمان لیگ تعداد سهمیه برخی باشگاه‌ها را کاهش دهد، این باشگاه‌ها چطور می‌خواهند قرارداد بازیکنان خارجی خود را ثبت کنند!

به طور مثال تعداد سهمیه بازیکنان خارجی پرسپولیس به دلیل عدم حضور نبیل باهویی و وحدت هنانوف در 60 درصد مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و در صورت کسر دو سهمیه از این باشگاه، سهمیه خارجی‌های پرسپولیس 1+3 خواهد بود. این در حالی است که پرسپولیس اکنون گئورگی گولسیانی، الکسیس گندوز، اوستون ارونوف و ایوب العملود را در اختیار دارد و به شدت نیز به دنبال جذب دو بازیکن خارجی دیگر است و مشخص نیست در صورتی که سهمیه خارجی این باشگاه کم شود، چطور می‌خواهد قرارداد بازیکنان جدید را ثبت کند.

این شرایط برای چند باشگاه دیگر نیز صدق می‌کند و به نظر می‌رسد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال یک بار برای همیشه باید به طور شفاف تعداد سهمیه بازیکنان خارجی باشگاه‌ها برای فصل آینده را اعلام کنند تا بلاتکلیفی باشگاه‌ها منجر به عقد قرارداد غیرمجاز با بازیکنان خارجی نشود که در این صورت می‌تواند مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کند.  

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ