پنج دلیل انتخاب دایون Y۷

اقتصاد ایران: در بازار این روزهای کراس‌اوورهای داخلی، گزینه‌های آفرودی تنها به تعداد انگشتان یک دست می‌رسند.

از طرف دیگر، گزینه‌های وارداتی آفرودی محبوب صفرکیلومتر در کشورمان وجود ندارد و درحال حاضر تنها راه انتخاب یک خودرو مناسب برای استفاده آفرودی، یک اس‌یووی به تمام معنا همه فن حریف است. بر این اساس صنایع خودروسازی ایلیا با ارائه دایون Y۵ و Y۷ نیاز مشتریانی را که به‌دنبال ماجراجویی و آفرود هستند، به‌خوبی برطرف کرده است. در ادامه ۵ دلیل برای خرید آسوده خودرو دایون Y۷ را بیان می‌کنیم تا بتوانید یک گزینه مناسب آفرود و سفرهای خانوادگی را تهیه کنید.

بدنه تنومند و مناسب آفرود

حضور یک اس‌یووی آفرودی مناسب در بازار ایران در میان کراس‌اوورهای فانتزی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. وجود یک مدل خاص با کاربرد متفاوت و مناسب برای آفرود سبب می‌شود سایر خودروسازان نیز درصدد عرضه یک مدل آفرودی در سبد محصولات خود باشند.

صنایع خودروسازی ایلیا با توجه به‌موفقیت‌های اخیر خود در بازار به‌واسطه عرضه محصولات دایون توانسته بار دیگر حضور پررنگ خود را در عرصه خودروسازی اثبات کند.

حدود دو سال قبل بود که این خودروساز مدل دایون Y۵ را تولید کرد. طولی نکشید که مدل ارتقاء‌یافته‌تر این خودرو با نام دایون Y۷ به‌بازار عرضه شد. Y۷ از نظر طراحی و استایل و همچنین طراحی داخلی همان Y۵ است؛ با این تفاوت که از نظر فنی ارتقا پیدا کرده است.

دایون Y۷ به‌لطف طول ۴۷۷۱ میلی‌متری، فاصله محوری ۲۷۹۰ میلی‌متری، عرض ۱۸۷۰ میلی‌متری و ارتفاع ۱۸۲۸ میلی‌متری یک خودرو جادار و خانوادگی به‌حساب می‌آید. چنین ابعاد و اندازه‌ای سبب شده است فضای راحت و جاداری برای ۷ سرنشین در کابین این خودرو ایجاد شود.

با نگاهی به‌استایل این اس‌یووی آفرودی شاهد بدنه تنومند آن هستیم. همچنین با نگاهی به‌پروفیل خودرو شاهد استفاده از خطوط نرم در کنار سطوح منحنی هستیم که سبب ایجاد یک حجم برآمده روی گل‌گیر جلو و عقب شده است. درعین حال استفاده از رینگ‌های ۱۷ اینچی، استایل تنومندی به‌این خودرو می‌بخشد.

ارتفاع ۱۸۲۸ میلی‌متری این خودرو سبب شده است حس و حال یک اس‌یووی آفرودی به‌هر بیننده‌ای القا شود. همچنین استفاده از خطوط کروم زیر درها و دور خط کمربندی (بلت لاین) حس لوکس بودن را در این اس‌یووی تداعی می‌کند.

در نمای جلو برخلاف کراس‌اوورهایی که چهره تهاجمی و خشن دارند، دایون Y۷ یک چهره آرام و جذاب دارد. در ضمن طراحی چراغ‌های بزرگ با یک جلوپنجره چهار ضلعی بزرگ، خطوط افقی کروم و لوگوی دایون که در جلوترین بخش نمای جلو خودنمایی می‌کند، طراحی اسپرت و جوان‌پسندی به این خودرو می‌بخشد.

پنج دلیل انتخاب دایون Y۷

استفاده از خطوط نسبتا تیز روی در موتور به‌منظور بهبود آیرودینامیک در این خودرو است. درعین حال زاویه نزدیک شدن و زاویه دور شدن این خودرو سبب شده است فاصله نسبتا خوبی نسبت به‌سطح زمین داشته باشد و به‌خوبی در مسیرهای بسیار سخت با شیب زیاد حرکت کند. این ویژگی دایون Y۷ را به‌خودرویی مناسب آفرود بدل کرده است.

از سوی دیگر در نمای عقب شاهد یک طراحی منطقی هستیم. چراغ‌های افقی نسبتا کشیده در این بخش، یادآور محصولات ژاپنی است. همچنین یک خط نسبتا تیز که حجم خاصی را ایجاد کرده، فرم زیبایی به این اس‌یووی آفرودی بخشیده تا برخلاف برخی کراس‌اوورهای چینی، طراحی کسل‌کننده‌ای نداشته باشد.

رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز به‌خوبی جلب‌توجه کرده و هم استهلاک کمتری برای سیستم تعلیق به‌وجود آورده و هم نسبت به‌بدنه دارای ابعاد مناسبی هستند.

کابین ساده با امکانات رفاهی نسبتا جدید

کابین و طراحی داخلی دایون Y۷ ساده و مینیمال طراحی شده است. اگرچه این نوع سبک طراحی متعلق به‌سال‌های ۲۰۱۰ میلادی تا ۲۰۱۵ میلادی است، اما این نوع طراحی کلاسیک نسبت به‌طراحی داخلی‌ برخی کراس‌اوورهای امروزی که دارای چندین صفحه نمایش هستند، جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد.

طراحی داخلی دایون Y۷ به‌شکلی است که فضای داخلی جاداری ایجاد شود تا سرنشینان از آن بهره‌مند شوند. همچنین با وجود یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی افقی در بالاترین بخش میانی داشبورد، حس مدرن بودن این فضا به‌سرنشینان القا می‌شود. همچنین صفحه‌نمایش ۴.۳ اینچی کلاستر و تنظیمات پیشرفته الکترونیکی سیستم تهویه‌مطبوع حس مدرنی در کابین ایجاد می‌کنند.

پنج دلیل انتخاب دایون Y۷

درعین حال دکوراتیو کروم مشکی پیانویی در کنار چیدمان تنظیمات سیستم تهویه‌مطبوع در بخش مرکزی داشبورد، فضای جذابی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. طراحی بزرگ دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع به‌خوبی با نوع چیدمان داخلی هارمونی داشته و تمام تنظیمات سیستم تهویه‌مطبوع در یک قاب کروم، در زیر دریچه‌های میانی تعبیه شده تا جلوه زیبایی به‌کابین دایون Y۷ ببخشند.

غربیلک‌فرمان سه شاخه با دسته‌دنده مشابه محصولات هیوندای، رانندگی با این اس‌یووی آفرودی را جذاب می‌کند. استفاده از روکش چرم با دوخت قرمز رنگ و تریم یکپارچه مشکی از جمله موارد دیگر در کابین دایون Y۷ است.

به‌منظور نورپردازی بهتر داخل کابین، یک سقف سانروف نسبتا بزرگ نیز برای کابین این خودرو تعبیه شده است. از آن‌جا که دایون Y۷ خودرویی ۷ نفره است، صندلی ردیف دوم به‌راحتی با یک اهرم مکانیکی خوابانده می‌شود تا سرنشینان بتوانند به‌ردیف سوم نیز دسترسی داشته باشند.

دریچه‌های افقی در قسمت بالایی ستون C و D خودرو قرار دارند که دقیقا به‌صورت مورب در بالای سر سرنشینان ردیف دوم و سوم قرار گرفته و گردش هوای عالی را برای سرنشینان به‌ارمغان می‌آورند. از طرفی یک دکمه روتاری در کنار خروجی پورت ۱۲ ولت در ردیف دوم تعبیه شده تا میزان سرعت فن سیستم تهویه‌مطبوع برای سرنشینان عقب نیز قابلیت تنظیم مجزا داشته باشد.

به‌لطف صداگیرهای نسل جدید در زمان رانندگی، کابین آرام و به‌دور از صداهای اضافی برای این خودرو طراحی شده است. دایون Y۷ نسبت به Y۵ از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار است. چهار آپشن سنسور نور، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، نشانگر فشار باد تایرها TPMS و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP در این خودرو نصب شده است.

از مهم‌ترین آپشن‌های دایون Y۷ می‌توان به‌سیستم ترمز چهارچرخ‌دیسکی، سیستم ترمز ABS و EBD، کروزکنترل، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود به‌خودرو بدون کلید (کی‌لس)، ایزوفکس (صندلی ایمنی کودک)، کمربند سه‌نقطه‌ای برای سه ردیف، دو ایربگ، سیستم هشدار عدم‌استفاده از کمربند ایمنی، چراغ اتوماتیک اتولایت، نشانگر تعویض دنده یا GSI، سانروف برقی، چراغ روشنایی در روز (دی‌لایت)، کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروزکنترل روی فرمان، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک و مجزا برای سرنشینان عقب، خروجی ۱۲ ولت، پوشش صندلی چرم مصنوعی، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت اشاره کرد.

لازم به‌ذکر است نسخه پلاس از دایون Y۷ به‌سفارش مشتریان در دسترس است که به‌آپشن‌هایی از جمله دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار نقاط کور، سنسور پارک جلو و عقب و در بخش تریم داخلی دکوراتیو مشکی پیانویی با قابلیت تعویض با طرح چوب یا فیبرکربن مجهز است.

پنج دلیل انتخاب دایون Y۷

پیشرانه نسبتا کم‌استهلاک

دایون Y۷ زیر چهره تنومند خود یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۲.۴ لیتری توربوشارژ ساخت کمپانی میتسوبیشی را جای داده است. این پیشرانه ۴ سیلندر خطی موسوم به ۴K۲۲D۴T مزین به ۱۶ سوپاپ در سرسیلندر (روی دو میل‌سوپاپ‌رو DOHC ) است.

این پیشرانه ۲.۴ لیتری با توجه به‌وجود سیستم پرخوران توربوشارژ و برخورداری از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها می‌تواند حداکثر ۲۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتون‌متر گشتاور فراهم کند. اگرچه این پیشرانه می‌تواند قدرت و گشتاور بالاتری تولید کند، اما به‌دلیل گشتاور ۳۲۰ نیوتون‌متری این اس‌یووی آفرودی چینی، شاهد توان و کشش مناسب حرکتی برای این خودرو هستیم. ناگفته نماند که گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک می‌تواند توان و گشتاور تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل کند.

از دیگر نقاط قوت دایون Y۷ سیستم چهارچرخ‌محرک ۴WD آن است که با هماهنگی سیستم قفل و محدودکننده دیفرانسیل، عملکرد بالایی را در زمان حرکت در مسیرهایی که نیاز به‌گشتاور بیشتری باشد، در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین سه حالت نرمال، اسپرت و دستی (منوال) برای گیربکس این خودرو تعیبه شده تا لذت رانندگی را برای راننده به اوج برساند.

همچنین عملکرد گیربکس ۶ سرعته به‌دلیل استفاده از پروگرامینگ به‌روز TCU و استفاده از صفحات نسل جدید عالی بوده و تعویض دنده‌ها نرم و بدون تاخیر و کوبش است. همچنین یک فن دمنده در جلوی موتور و یک فن دیگر در جلو رادیاتور این خودرو تعبیه شده است. این نوع مکانیزم خنک‌کننده سبب می‌شود تنش حرارتی موتور به‌حداقل برسد و در زمان توقف در ترافیک‌های طولانی، دمای کاری پیشرانه بالا نرود.

پیشرانه این خودرو ۲.۴ لیتری و مزین به‌تکنولوژی توربوشارژ است که قدرت و گشتاور کمتری نسبت به حجم آن دریافت می‌شود. این مساله به‌خوبی نشان می‌دهد که دایون Y۷ از استهلاک کمتری برخوردار خواهد بود.

پنج دلیل انتخاب دایون Y۷

دو دیفرانسیل بودن

بیشتر کراس‌اوورهای چینی مونتاژ داخل از سیستم انتقال قدرت تک‌دیفرانسیل یا محور جلو محرک برخوردارند؛ اما دایون Y۵ و Y۷ از سیستم انتقال قدرت دو محور محرک یا دو دیفرانسیل بهره می‌برند.

دیفرانسیل و سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک این اس‌یووی آفرودی به‌حدی کارآمد و مناسب برای آفرود است که در زمان تست درایو عملکرد آن بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

نکته دیگر این‌که به‌لطف فواصل نزدیک دنده‌های پینیون و کرانویل، ضریب انتقال قدرت به‌گونه‌ای است که با توزیع گشتاور مناسب، سرچرخ‌ها می‌توانند خودرو را از مسیرهای ناهموار عبور دهند.

دایون Y۵ و Y۷ از نظر سیستم انتقال قدرت نسبت به‌تمام پیکاپ‌های هم‌سطح خود برتری داشته و با عملکرد خاصی که در این بخش دارند، گزینه‌های مناسبی برای آفرود هستند. همچنین از ساختار شاسی مجزا و سیستم تعلیق نیمه‌مستقل این خودرو نیز نمی‌توان صرف‌نظر کرد؛ این نوع ساختار سبب می‌شود ویژگی‌های حرکتی خودرو در مسیرهای ناهموار بهبود پیدا کند.

شبکه خدمات پس از فروش مناسب

یکی دیگر از مواردی که سبب برتری دایون Y۷ می‌شود، خدمات پس از فروش مناسب این خودرو است. شرکت صنایع خودروسازی ایلیا به‌مدت ۳ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی برای این خودرو در نظر گرفته است که در این مدت موتور و گیربکس نیز به‌صورت خاص در دوره گارانتی قرار می‌گیرند.

شرکت صنایع خودروسازی ایلیا روز چهارشنبه مورخ ۱۰ مردادماه سال جاری شرایط فروش جدیدش را برای دایون Y۷ هفت نفره آغاز کرده که قیمت قطعی خودرو معادل یک‌میلیارد و ۹۹۸ میلیون‌تومان است. اما خبر خوش دیگر برای مشتریان این خودرو طرح اقساطی فروش آن است که با پیش‌پرداخت ۸۱۲ میلیون‌تومان با سود مشارکت ۲۴ درصدی، سود تاخیر ۳۶ درصدی و سود انصراف ۹ درصد، در کنار ارائه تسهیلات ۷۰۰ میلیون‌تومانی (حداکثر تا ۴۸ ماه) امکان‌پذیر است.

مبلغ هر قسط برای ۴۸ ماه، ۲۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان است. رنگ‌های قابل سفارش برای دایون Y۷ سفید، مشکی و خاکستری است که زمان تحویل آن نیز ۹۰ روز کاری است. این طرح فروش تا اطلاع ثانویه ادامه دارد.

همچنین شرکت صنایع خودروسازی ایلیا دارای ۱۴ نماینده فروش و خدمات پس از فروش در سراسر کشور است و به‌زودی نیز کلانشهرها و شهرهای مهم به شبکه خدمات پس از فروش صنایع خودروسازی ایلیا اضافه خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ