اتاق‌ مشاوره شیردهی در ۳ مرکز جامع سلامت شهرستان گناوه فعال شد

اقتصاد ایران: گناوه- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: مراکز مشاوره شیردهی در شهرستان گناوه در مرکز سیدالشهدا (ع) و مرکز امام علی‌نقی (ع) درگناوه و مرکز امام محمدباقر (ع) در بندرریگ فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه هزار روز اول زندگی که شامل ۹ ماه زندگی داخل رحمی (دوران بارداری) و ۲ سال اول زندگی کودک است، دوره بسیار حساس و کلیدی است افزود: این دوره نقش بی‌نظیری در آینده فرد و جامعه دارد، لذا افزایش آگاهی و توانمندسازی خانواده‌ها در مراقبت از فرزندان در این هزار روز، یک اصل اساسی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: تغذیه مناسب در این دوران تأثیر بسیار زیادی بر توانایی کودک برای رشد، تکامل، یادگیری و.... دارد که درنهایت سلامت، ثبات، رفاه و موفقیت جامعه را در درازمدت تأمین می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری هفته جهانی تغذیه با شیر مادر از ۱۰ تا ۱۶ مرداد ماه، با شعار «حمایت همه‌جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه»، تأکید کرد: بهره‌مندی از کارکنان بهداشتی آگاه و آموزش‌دیده که بتوانند به خانواده‌ها و توانمندی آن‌ها در مراقبت از فرزندانشان کمک کنند بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ ازاین‌رو تعدادی از کارکنان بهداشتی به‌عنوان مشاور تخصصی تغذیه با شیر مادر تربیت‌شده که به مادران و کودکان در این زمینه کمک کنند.

حیدری اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در سال ۱۴۰۲ اقدام به راه‌اندازی اتاق‌های مشاوره شیردهی در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری کرد، تا خانواده‌ها در محیطی اختصاصی و آرام با حضور مشاوران شیردهی خدمات لازم را دریافت نمایند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان داشت: مراکز خدمات مشاوره شیردهی در سطح شهرستان گناوه مرکز سیدالشهدا (ع) واقع در شبکه بهداشت و درمان گناوه، مرکز امام علی‌نقی (ع) واقع در محله سادات، و مرکز امام محمدباقر (ع) واقع در بندر ریگ هستند که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ۹۴ نفر مشاوره شیردهی به‌صورت تخصصی در این مراکز دریافت کرده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ