ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان با افراد فاسد ممکن نیست

اقتصاد ایران: عضو سابق پارلمان افغانستان تأکید کرد ارائه لیست افراد فاسد برای ایجاد دولت فراگیر توسط کشورهای خارجی پذیرفتنی نیست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جعفر مهدوی» عضو سابق پارلمان افغانستان با انتشار پیامی در «ایکس» درباره درخواست‌ها برای ایجاد دولت فراگیر اظهار داشت: هنوز تعریف و فهم مشترکی میان کشورهای مطرح کننده منطقه و یا غربی‌ها با امارت اسلامی وجود ندارد.

وی افزود: نظر شخصی من این است که طرح حکومت فراگیر توسط کشورها و سپس ارائه فهرست افراد مشخص و معلوم الحال فاسد که بخشی از سیستم و نظام فاسد گذشته بوده و پرونده‌های فسادشان برای همگان معلوم و آشکار هست، نه تنها از سوی امارت اسلامی بلکه برای مردم افغانستان هم مردود است.

مهدوی ادامه داد: به عنوان یک مسئله داخلی، ایجاد یک حکومت اسلامی ملی، کارآمد و مؤثر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های انسانی افغان‌های مؤمن، فاقد سوء پیشینه، متخصص و متعهد به منافع ملی افغانستان از همه اقوام و اقشار در داخل و خارج از افغانستان در همه سطوح و لایه‌های حکومت اجتناب ناپذیر است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان پیش از این در واکنش به بیانیه‌ پایانی سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مبنی بر ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان، گفته بود این موضوع مسئله داخلی افغانستان است و سایر کشورها باید از اظهارنظر درباره آن خودداری کنند.

وی به «طلوع نیوز» گفته بود: موضوع حکومت فراگیر موضوع داخلی افغان‌هاست. افغانستان در هر عرصه‌ای که منافع ملی ایجاب می‌کند تصمیم می‌گیرد. کشورهای منطقه و همچنان کشورهای دور و نزدیک باید در مواردی در رابطه با چگونگی تنظیم روابط خود با افغانستان و ایجاد فضای همکاری صحبت کنند.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ