استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی در خاک برلین ضروری است

اقتصاد ایران: وزیر خارجه آلمان بار دیگر بر لزوم استقرار سامانه‌های تسلیحاتی دوربرد آمریکا در خاک برلین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه‌وله، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان با تاکید بر لزوم استقرار تسلیحات دوربرد آمریکا در خاک آلمان، مدعی شد که چنین تسلیحاتی مقابل روسیه بازدارندگی ایجاد می‌کند.

بربوک با دفاع از توافق برلین و واشنگتن بر سر استقرار موشک‌های دوربرد در آلمان، مدعی شد که خطر روسیه، امنیت اروپا را تهدید می‌کند!

وی در مقاله‌ای که روزنامه « Bild am Sonntag» منتشر کرده است، نوشت: امروز سیاست‌گذاری خارجی به معنای درک این مساله که اصل امیدواری، از ما مقابل روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین، حفاظت نمی‌کند.

بربوک ادامه داد: آنچه از ما محافظت می‌کند، سرمایه‌گذاری روی امنیت و اقتدار خودمان، در اتحادیه اروپا، ناتو و آلمان، است. این سرمایه‌گذاری، تصمیم استقرار سامانه‌های تسلیحاتی دوربرد آمریکایی را در خاک برلین، شامل می‌شود. آلمان مقابل روسیه به «بازدارندگی قابل اتکا» نیاز دارد و این بازدارندگی از لهستانی‌ها، مردم حوزه بالتیک و فنلاندی‌ها نیز حفاظت می‌کند؛ آنها به عنوان شرکای ما با روسیه مرز مشترک داشته و در این ماه‌های اخیر، تجربه کرده‌اند که مسکو چطور در مناطق مرزی از اقدامات ترکیبی استفاده می‌کند!

بربوک همچنین رئیس جمهور روسیه را متهم کرد که از هر طرح صلحی با تشدید تنش استقبال می‌کند و مدعی شد که تنها چیزی که پوتین می‌خواهد «تسلیم شدن اوکراین» است.

آمریکا و آلمان در حاشیه اجلاس ماه جولای ناتو در واشنگتن با استقرار تسلیحات دوربرد در خاک آلمان از سال ۲۰۲۶ موافقت کردند. این توافق بدین معناست که موشک‌های کروز دوربرد آمریکایی برای نخستین بار از دهه ۱۹۹۰ به برلین بازخواهند گشت. از جمله این تسلیحات می‌توان به موشک «اس-ام ۶»، «توماهاک» و تسلیحات مافوق صوت با بردی به مراتب بیشتر از آنچه در زرادخانه ارتش کشورهای اروپایی وجود دارد، اشاره کرد.

این تصمیم با واکنش‌های متفاوتی در برلین روبه‌رو شد و برخی از آن استقبال کرده و برخی دیگر آن را مورد انتقاد قرار دادند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ