۴۹ مورد غرق‌شدگی در استان بوشهر ثبت شد

اقتصاد ایران: بوشهر- رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹ مورد غرق‌شدگی در استان بوشهر رخ‌داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین موسوی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۴۹ مورد غرق‌شدگی رخ‌داده که متأسفانه ۱۷ مورد آن منجر به فوت شده است.

دکتر موسوی تصریح کرد: از میان افراد غرق شده بخش مهمی از آن‌ها کودکان و نوجوانان بوده که نیازمند مراقبت بیشتر والدین است، لذا نظارت و مراقبت والدین هنگام حمام یا شنا کردن و یا ظرف‌های آب کولر و تشت آب در حمام و یا وان و … در منزل، برای مراقبت از کودکان از اهمیت زیادی برخورد است.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر علاوه بر حدود ۹۰۰ کیلومتر سواحل دریا که وجود دارد، چشمه‌های آب یا رودخانه‌هایی در جاهای مختلف استان نیز وجود دارد که در آمارها رقم قابل‌ملاحظه‌ای از غرق‌شدگی منجر به فوت گزارش شده است.

موسوی با بیان اینکه شاهد آمار قابل توجه موارد غرق‌شدگی در استان هستیم، بنابراین باید تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط در بحث آموزش همگانی، پیشگیری و کنترل؛ برنامه‌ریزی سریع و پیگیرانه در این خصوص داشته باشند تا شاهد کاهش این آمار و اخبار ناراحت‌کننده در استان باشیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بوشهر به همه همشهریان توصیه کرد: از نکات ایمنی و پیشگیرانه که از رسانه‌های ملی و معتبر و همچنین سازمان اورژانس برای پیشگیری از غرق‌شدگی ارائه می‌شود، توجه ویژه داشته باشند و با آموزش آبشاری به خانواده و آشنایان خود گامی مؤثر در سلامت همدیگر داشته باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ