پیش‌بینی محافل صهیونیستی از سناریوهای مرگبار برای اسرائیل

اقتصاد ایران: رسانه‌ها و منابع امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به وضعیت آماده‌باش حداکثری در ارتش این رژیم به‌دلیل ترس از پاسخ ایران و حزب‌الله اعلام کردند اسرائیل روزهای مرگباری را می‌گذراند و در انتظار سناریوهای هولناک است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که به‌اذعان رسانه‌های عبری، صهیونیست‌ها از زمان ارتکاب جنایات تروریستی در به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فؤاد شکر» فرمانده نظامی ارشد حزب‌الله در وضعیت انتظار و وحشت قرار دارند و منتظر پاسخ ایران و حزب‌الله به این جنایت‌ها هستند، ارتش رژیم اشغالگر با پیش‌بینی پاسخ مورد انتظار ایران و مقاومت لبنان، در صفوف خود وضعیت آماده‌باش حداکثری اعلام کرده است.

آماده‌باش حداکثری ارتش صهیونیستی از ترس ایران و حزب‌الله

روزنامه صهیونیستی معاریو در این زمینه گزارش داد: ارتش اسرائیل در انتظار پاسخ گسترده ایران در حالت آماده‌باش حداکثری به‌سر می‌برد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که خطوط برق و ارتباطات اسرائیل هدف قرار خواهند گرفت.

این رسانه عبری افزود: ارتش اسرائیل مرخصی و تعطیلات در تمام یگان‌های رزمی، نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و تشکیلات آموزشی را متوقف کرده و همچنین تصمیم گرفته است فعالیت کارخانه‌ها در مناطق شمالی را به‌شکل قابل‌توجهی کاهش دهد. در زمان حاضر مقامات اسرائیلی در تلاش برای فراهم کردن تجهیزات تولید سوخت و برق در بیمارستان‌های بزرگ هستند و پارکینگ‌های آنها را تخلیه می‌کنند تا به‌عنوان بیمارستان‌های مستحکم مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: همچنین مقامات اسرائیلی در حال تهیه تلفن‌های ماهواره‌ای برای بیمارستان‌ها در مناطق مختلف می‌باشند تا در زمان قطعی ارتباط از این تلفن‌ها استفاده کنند.

بعد از ترورها وضعیت اسرائیل بدتر شده است

از طرف دیگر منابع عبری گزارش دادند: با وجود عملیات‌های تروری که اسرائیل انجام داده است، اما تغییری در وضعیت ایجاد نشده و اوضاع اسرائیل بدتر از هر زمان دیگری است.

این رسانه‌ها افزودند: به‌دلیل ترس از تشدید اوضاع امنیتی در همه مناطق، ارتش اسرائیل هرگونه مرخصی برای نظامیان و خروج آنها از ارتش را ممنوع کرده است و همه نظامیان در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته‌اند، همچنین ارتش اسرائیل استقرار نظامیان را در جبهه شمالی تقویت کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با انجام گشت‌زنی‌های فشرده توسط جنگنده‌ها و استقرار تشکیلات پدافندی در مناطق مختلف وضعیت آماده‌باش خود را در همه صفوف به حداکثر رسانده است و علاوه بر آن، تنش‌های امنیتی در کرانه باختری تبدیل به بار اضافی بر دوش اسرائیل در وضعیت کنونی شده است.

در این زمینه «بن‌درور» روزنامه‌نگار صهیونیست در روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت با اشاره به وضعیت متشنج رژیم اشغالگر اعلام کرد: سیاست ترور توسط اسرائیل بی‌فایده است؛ زیرا وضعیت ما بدتر از هر زمانی شده است و باید هرچه زودتر جنگ به پایان برسد.

وی اضافه کرد: توقف جنگ یک ضرورت است؛ به‌ویژه در شرایطی که بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کنند، مانند کانادا و همچنین ایتالیا که در حال بررسی توقف صادرات سلاح به تل‌آویو است.

این کارشناس صهیونیست خاطرنشان کرد: همچنین در شرایطی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به‌خلاف خواسته‌های «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا عمل می‌کند، باید ببینیم که ایالات متحده همچنان مانند قبل به تسلیح اسرائیل ادامه خواهد داد یا نه.

سناریوهای هولناک برای اسرائیل در انتظار پاسخ ایران و حزب‌الله

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی جداگانه اعلام کرد که اسرائیل در انتظار پاسخ حتمی ایران و حزب‌الله مانده است و ممکن است که این پاسخ به‌شکل مشترک انجام شود و یمنی‌ها نیز در آن مشارکت داشته باشند، در همین زمینه مباحثاتی میان مقامات اسرائیلی و آمریکا در حال جریان است.

این رسانه عبری تأکید کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد پاسخی که این بار ایران به اسرائیل خواهد داد، در چهارچوب حمله‌ای بسیار گسترده‌تر و مرگبارتر از حمله این کشور در آوریل گذشته باشد که در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، انجام شد.

در ادامه گزارش این رسانه صهیونیستی آمده است: با وجود وضعیت رعب و وحشتی که بر اسرائیلی‌ها حاکم شده است، اما هنوز پیام هشداری صادر نشده است. ارزیابی‌های اسرائیل نشان می‌دهد که حمله مشترک ایران و حزب‌الله و سایر متحدان آنها به اسرائیل، یک گزینه اجتناب‌ناپذیر است اما هنوز درباره زمان و دامنه این حمله اطلاعاتی وجود ندارد.

یدیعوت آحارانوت ادامه داد: اسرائیل در حال آماده‌شدن برای چندین سناریوی سخت و ترسناک است و پیام آخری که برای وزرای کابینه ارسال شده است، این است که ما باید برای همه سناریوها آماده شویم؛ زیرا حمله ایران و متحدانش ممکن است در هر لحظه رخ دهد و تا حد جنگ در 5 جبهه علیه اسرائیل گسترش یابد که ویرانی گسترده‌ای برای ما به‌بار خواهد آورد و هزاران مکان را ویران می‌کند.

این رسانه صهیونیستی تصریح کرد: مقامات امنیتی اسرائیل ارزیابی می‌کنند که حزب‌الله به‌دنبال فرصتی برای انجام یک حمله بزرگ است که محدود به اهداف نظامی اسرائیل نخواهد بود، همچنین ایرانی‌ها هنوز محاسبات خود را تمام نکرده‌اند و مشخص نیست که دامنه پاسخ آنها چگونه باشد.

اسرائیل روزهای مرگباری را پشت‌سر می‌گذارد

یک مقام ارشد صهیونیست در گفتگو با روزنامه یدیعوت آحارانوت گفت: اگر حمله ایران از چند جبهه و با سرعتی خیره‌کننده انجام شود، مقابله با آن برای اسرائیل و آمریکا بسیار دشوار خواهد بود و ما باید برای ویرانی‌ها و تلفات جانی گسترده آماده شویم. ایران و حزب‌الله از دهه‌ها قبل قدرت نظامی خود را تقویت کرده‌اند تا در چنین روزی از آن استفاده کنند. اکنون روزهای مرگباری را پشت‌سر می‌گذاریم که هر لحظه ممکن است در آن جنگ گسترده رخ دهد.

به‌نوشته این روزنامه عبری؛ علی‌رغم شرایط متشنج و مبهمی که بر اسرائیلی‌ها حاکم شده است، اما نهادهای مربوطه از دادن هرگونه دستورالعمل به شهرک‌نشینان درباره نحوه آماده‌سازی برای مقابله با خطرات خودداری می‌کنند که این مسئله موجب می‌شود در صورت بروز شرایط اضطراری، نهاد سیاسی و امنیتی اسرائیل تصمیمی گیج‌کننده بگیرد که عواقب فاجعه‌باری دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ