رشد اقتصادی و صنعتی خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد

اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: به اعتقاد من رشد اقتصادی و صنعتی خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آریافر صبح یکشنبه در آئین بزرگداشت دهه تولید و تجارت اظهار کرد: دهه تولید و تجارت فرصتی است که میزان تحقق برنامه‌های این حوزه را بررسی کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی هر چند استانی صنعتی نیست ولی با همراهی بخش خصوصی عملکرد خوبی به ویژه در بخش تولید سیمان و سرامیک داشته‌ایم.

آریافر با تأکید بر اینکه تولید سیمان و سرامیک علی رغم مشکلات در حوزه تأمین سوخت جایگزین، قطعی برق در روزهایی در تابستان و … بوده است، گفت: ما در تولید سیمان و سرامیک حدود ۱۳-۱۴ درصد رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقتصادی خراسان جنوبی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اتفاقات خوبی را رقم زدند، بیان کرد: راه توسعه استان در دست خود ما است و باید سطح ریسک پذیری خود را بالا ببریم تا زمینه پیشرفت استان فراهم شود.

آریافر گفت: این ریسک پذیری باید به نفع تولید کننده و رشد استان باشد و اگر کسی در حوزه تولید و تصمیم گیری در این بخش ریسک می‌کند را حمایت ویژه داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: وقتی که ما سرامیک با کیفیت بالا تولید می‌کنیم چرا در نهضت ملی تولید مسکن، مکلف به استفاده از محصولات تولیدی استان نباشیم.

آریافر ادامه داد: تولید کنندگان ما این گلایه را دارند که چرا از تولیدات داخل استان در بخش دولتی استفاده نمی‌شود و تلاش ما بر این است که هیچ تولید کننده‌ای ناامید از اداره صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیرون نرود و مشکلات او را پیگیری کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: بسیاری از مشکلات با تلفن و جلسه و… حل نمی‌شود بلکه باید به صورت مستمر کار را پیگیری کنیم و به نظر من مشکلات با اراده و تلاش قابل حل است.

آریافر افزود: در این جلسه از ۴۴ واحد صنعتی، صنفی و معدنی و … خراسان جنوبی تجلیل می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ