وجود ۷ هزار فرد معلول در شهرستان لردگان

اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۷ هزار فرد معلول در شهرستان لردگان، گفت: این آمار بسیار نگران‌کننده است بنابراین باید در این شهرستان یک مرکز مشاوره ژنتیک احداث شود.

مهشید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بهزیستی در سه حوزه فعالیت می‌کند که شامل حوزه سلامت اجتماعی، حوزه امور معلولین و حوزه مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن است.

وی در خصوص حوزه سلامت اجتماعی، افزود: بحث زنان سرپرست خانوار مطرح می‌شود، در همین راستا یک هزار و ۵۸۰ زن سرپرست خانواده در شهرستان لردگان حضور دارند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فرزندان امداد گیر که فاقد یکی از والدین هستند در شهرستان لردگان ۱۲۹ نفر هستند.

سلیمانی عنوان کرد: ۴۰۴ خانواده در شهرستان لردگان دارای فرزند دوقلو یا بیشتر هستند، حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان این شهرستان نیز تحت پوشش بهزیستی هستند و ۷۴۳ دانش‌آموز بی‌بضاعت در شهرستان وجود دارد که حمایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۵۷ نفر از مددجویان بهزیستی در شهرستان لردگان تحت بیمه روستای و شهری هستند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نوع خدمتی که در حوزه امور اجتماعی صورت می‌گیرد، شامل پرداخت ۲۲۷ میلیون تومان کمک هزینه درمان تنها در بخش زنان به شهرستان لردگان در سال جاری، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک هزینه نگه‌داری فرزندان، ۷۶ میلیون تومان جهت تغذیه مادران شیرده، ۲۴۲ میلیون تومان کمک هزینه خرید لوازم ضروری منزل برای زنان سرپرست خانواده و تأمین و توزیع ۲۹۰ میلیون تومان بسته‌های غذایی در بین افرادی که آسیب دیده اجتماعی هستند، است.

سلیمانی بیان کرد: پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان برای تغذیه خانواده‌های دارای چند قلو، پرداخت ۱۴ میلیون تومان برای ایجاد آمادگی شغلی، ۲۴۰ میلیون تومان ودیعه مسکن، ۱۱۶ میلیون تومان سرمایه کاری و ۱۵۹ میلیون تومان شهریه دانشجویی از دیگر اقدامات در حوزه امور اجتماعی است که طی مدت زمان سپری شده از سال جاری در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود ۷ هزار فرد معلول در شهرستان لردگان، تاکید کرد: این آمار بسیار نگران‌کننده و بیانگر این موضوع است که باید در این شهرستان یک مرکز مشاوره ژنتیک احداث شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حدود ۲۰۰ میلیون تومان بلاعوض برای ساخت ۹ مسکن مددجویان بهزیستی در شهرستان لردگان کمک شده است.

سلیمانی افزود: پرداخت ۵۵ وام ودیعه مسکن به مبلغ ۵ میلیارد تومان، سه کمک هزینه خرید مسکن به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان، ۲۰ کمک هزینه خرید منزل برای خانواده‌های دارای دو معلول به مبلغ ۲ میلیارد تومان و ۷۹ کمک هزینه برای ساخت مسکن به مبلغ ۳ میلیارد تومان از دیگر اقداماتی بود که در شهرستان لردگان انجام شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان بهزیستی در شهرستان لردگان تخصیص داده شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: کمک خیران برای مددجویان بهزیستی در شهرستان لردگان باید جذب شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ