تاثیر کیفیت بنزین بر سلامت پیشرانه

اقتصاد ایران: عصر خودرو- این حقیقت کاملا تایید شده و درست است که کیفیت همه بنزین‌ های سوپر با یکدیگر یکسان نیستند اما کیفیت بنزین سوپر می‌تواند به دلیل افزودنی‌ های ضد رسوب و مواد پاک کننده مختلفی که توسط برند های مختلف استفاده می‌شود، به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در اینجا چند نکته کلیدی برای در نظر گرفتن وجود دارد که به آنها اشاره می‌کنیم:

عدد اکتان:
بنزین سوپر معمولاً عدد اکتان بالاتری نسبت به بنزین معمولی دارد. اکتان بنزین سوپر حدود 91-94 است و بنزین معمولی عدد اکتان حدودی 87 را دارد. این عدد بالاتر به جلوگیری از ضربه زدن یا به قول مکانیک ها ریپ زدن موتور در پیشرانه های با عملکرد بالا یا فشرده کمک می‌کند.

افزودنی‌های پاک کننده:
برخی از بنزین‌ های سوپر شامل سطوح بالاتری از افزودنی‌ های پاک کننده هستند که به تمیز نگه داشتن موتور شما با کاهش رسوبات کربن کمک می‌کنند. این می‌تواند منجر به عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر موتور شود.

بنزین استاندارد Top Tier:
این استاندارد توسط چندین خودروساز بزرگ برای اطمینان از سطوح بالاتر افزودنی‌های شوینده توسعه یافته است. بنزینی که این استاندارد را رعایت می‌کند می‌تواند به حفظ عملکرد موتور و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند.

تفاوت‌ های برند:
برند های مختلف سوخت از فرمولاسیون‌ های مختلفی از افزودنی‌ ها استفاده می‌کنند که می‌تواند بر کیفیت کلی بنزین تأثیر بگذارد. اغلب توصیه می‌شود از سوخت برند های معتبر که استاندارد Top Tier را رعایت می‌کنند استفاده کنید.

به طور خلاصه، در حالی که عدد اکتان مهم است، کیفیت افزودنی‌های موجود در سوخت می‌تواند تفاوت قابل توجهی در عملکرد و سلامت موتور خودروی شما ایجاد کند.

کانال Total Seal Piston Rings در یوتیوب توضیح می‌دهد، در حالی که همه سوخت‌ ها در ایالات متحده باید الزامات حداقل افزودنی‌ های EPA (LAC) را رعایت کنند که حداقل سطح مواد شوینده را تضمین می‌کند اما یک استاندارد بالاتر به نام بنزین Top Tier وجود دارد. این استاندارد که توسط خودروسازان بزرگی مانند BMW، فورد و تویوتا پشتیبانی می‌شود، نیاز به سطوح بالاتری از افزودنی‌ های شوینده و ضد رسوب دارد.
استفاده از بنزین Top Tier می‌تواند به طور قابل توجهی رسوبات موتور را کاهش دهد و منجر به عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر پیشرانه شود.
یک مطالعه توسط موسسه AAA نشان داد که بنزین با استاندارد Top Tier 19 کمتر از سوختی که فقط الزامات حداقلی EPA را رعایت می‌کند، رسوبات روی قطعات موتور باقی می‌گذارد.
این مطالعه نشان داد که بنزین Top Tier در طول یک شبیه‌سازی 30.000 کیلومتری، 19 برابر کمتر رسوبات روی قطعات حیاتی موتور مانند انژکتور ها، سوپاپ‌ ها و پیستون‌ ها باقی می‌گذارد.

رسوبات روی این قطعات در نهایت منجر به رقیق شدن بیش از حد سوخت در روغن شما می‌شود که این مساله اصلا خوب نیست، زیرا باعث سایش بیشتر موتور می‌شود.
رسوبات بیشتر همچنین به معنای کارایی و عملکرد کمتر پیشرانه است، بنابراین بهتر است تا حد امکان آن را به حداقل برسانید.
اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید پیشرانه ماشین و حتی موتورسیکلت خود را سالم و بدون رسوب نگه دارید، مزایای استفاده از بنزین Top Tier کاملا واضح است و شاید وقت آن رسیده که به فکر استفاده از آن باشید.

حتی در اروپا و آمریکا همه جایگاه های سوخت بنزین با کیفیت Top Tier ارائه نمی‌دهند. اما بیشتر برندهای بزرگ مانند Shell، Mobil، Chevron، Sunoco، Exxon، 76 و غیره به شکل محدود این نوع سوخت را در جایگاه ها عرضه می‌کنند. پس دفعه بعد که نیاز به سوخت‌ داشتید حتماً قبل از شروع سوخت گیری به نوع برند و کیفیت سوخت نوشته شده در تابلوی جایگاه بیشتر توجه کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ