موج دوم گرما وارد استان سمنان شد

اقتصاد ایران: سمنان- نگاهی به نقش‌های هواشناسی نشان می‌دهد که موج دوم گرما نیز به استان سمنان رسیده و دمای هوا در اکثر نقاط استان از امروز افزون بر ۴۰ درجه بالای صفر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌ها و گراف‌های هواشناسی نشان می‌دهد که موج دوم گرما در سراسر استان سمنان فرا رسیده و اکثر نقاط استان امروز دمای هوای بالای ۴۰ درجه را تجربه خواهند کرد. بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان امروز یکشنبه ۴۱ و ۲۷ درجه بالای صفر اعلام شده و فردا این شاخص به ۴۲ و ۲۸ درجه بالای صفر نیز خواهد رسید.

رشد دمای هوا در گرمسار نیز به وقوع پیوسته است بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان صنعتی غرب نشین برای امروز ۴۳ و ۲۸ درجه بالای صفر اعلام شده و فردا این شاخص به ۴۴ و ۳۲ درجه بالای صفر اعلام شده است که نشان از گرم‌تر شدن دمای هوا می‌دهد.

مهدیشهر که یکی از خنک‌ترین نقاط استان سمنان است نیز امروز شاهد اوج گیری دمای هوا خواهد بود تا جایی که بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان فردا به ۳۸ و ۲۴ و پس فردا به ۳۹ و ۲۵ درجه بالای صفر خواهد رسید که برای این شهرستان شمالی استان سمنان، بسیار قابل توجه است.

در دامغان هم شاهد رشد روند گرم‌تر شدن هوا خواهیم بود بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز دیار صد دروازه برای امروز ۳۹ و ۲۲ درجه بالای صفر و برای فردا ۴۰ و ۲۷ درجه بالای صفر اعلام شده که نشان از گرم‌تر شدن پنج درجه‌ای هوا نسبت به روز پنجشنبه قبل می‌دهد.

شاهرودی‌ها که چند روز خنکی را با وزش باد پشت سر گذاشته بودند دوباره درگیر موج گرمای هوا خواهند شد اما با این تفاوت که این موج تازه فردا به این شهرستان خواهد رسید بیشینه و کمینه دمای هوای دیار شاهوار برای فردا ۳۸ و ۲۳ درجه بالای صفر اعلام شده که سه درجه گرم‌تر از دیروز خواهد بود.

روند افزایش دمای هوا در میامی هم رقم خواهد خورد به گونه‌ای که دمای هوای این شهرستان فردا به ۴۰ درجه بالای صفر هم خواهد رسید بیشینه و کمینه دمای هوای امروز میامی ۳۸ و ۲۳ درجه بالای صفر اعلام شده است از فردا کم کم بر میزان دمای هوا در میامی افزوده خواهد شد.

استفاده از لباس‌های روشن، مصرف آب فراوان، عدم حضور در معابر در ساعات گرم مانند ۱۲ الی ۱۶، استفاده از کلاه آفتابی و کرم ضد آفتاب و … در زمره توصیه‌های کارشناسان در روزهای گرم سال برای جلوگیری از گرما زدگی و آفتاب سوختگی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ