مصوبه‌ای برای جلوگیری از لابی‌گری در زمان رای‌اعتماد به وزرا

اقتصاد ایران: نماینده نجف آباد در مجلس با اشاره به جزئیاتی از نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس گفت: در نشست امروز مصوب شد، وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم همانند دوره قبل رای اعتمادها، به جز دو مشاور خود، حق آوردن هیچ فردی به مجلس نداشته باشند.

- اخبار سیاسی -

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست غیرعلنی صبح امروز(یکشنبه)  مجلس گفت: در نشست امروز ابتدا ابعاد مختلف ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس مورد بررسی قرار گرفت و در همین راستا برخی نمایندگان از جمله آقای ابراهیم رضایی به عنوان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، گزارشی از جلسات این کمیسیون با مسئولان امنیتی در رابطه با ترور آقای هنیه به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: دستور کار دیگر جلسه غیرعلنی بررسی فرآیند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی بود که چند نفر از نمایندگان نیز با حضور در سخن‌گاه نقطه نظرات خود را در این رابطه بیان کردند. 

ابوترابی گفت: در نهایت مصوب شد که همانند جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، در این دوره نیز وزرای پیشنهادی به جز دو مشاور خود، حق آوردن هیچ فردی را همراه خود به مجلس ندارند. 

نماینده نجف آباد خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبلی رای اعتماد به وزرا با توجه به اینکه وزرای پیشنهادی این اجازه را داشتند که افراد متعددی را همراه خود به مجلس بیاورند، بعضاً فضای فشار به نمایندگان و لابی در مجلس برای رای‌آوری گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور شکل می‌گرفت اصلاً رویه قابل قبولی نبود. 

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز حتی نمایندگان ادواری که به عنوان نمایندگان وزرای پیشنهادی معرفی شده‌اند، در برهه رای‌ اعتمادها حق حضور در مجلس را نخواهند داشت. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ