برگزاری برنامه پرده عشاق توسط نوجوانان در فرهنگسراها

اقتصاد ایران: معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: برنامه پرده عشاق با هدف تقدیر از پیرغلامان توسط نوجوانان به مدت یک هفته در ۳۴ فرهنگسرای اصلی شهر تهران برگزار می‌شود.

حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه «پرده عشاق» گفت: این برنامه سابقه طولانی دارد و ایده اصلی آن از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز شد. چندین سال است که این برنامه در راستای تجلیل و تقدیر از پیر غلامان امام حسین(ع) در مناطق مختلف اجرا می شود.

وی افزود: پرده عشاق با هدف تقدیر از پیرغلامان توسط نوجوانان به مدت یک هفته از دوشنبه ۱۵ مرداد در ۳۴ فرهنگسرای اصلی شهر تهران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه گفت: هدف از برگزاری برنامه پرده عشاق توسط نوجوانان این است که خود نوجوانان طراحی و اجرای برنامه را برعهده بگیرند و بتوانند با طراحی یک کنش فرهنگی در کنار دوستان شان این تجربه را در فرهنگسراها داشته باشند. همکاران مان در فرهنگسراهای اصلی شهر تهران در مسیر پشتیبانی از نوجوانان برای برگزاری برنامه پرده عشاق هستند. در مجموع خود نوجوانان طراحی و اجرای برنامه را بر عهده دارند.

خونویی گفت: هم نشینی و الگوپذیری نوجوانان از پیرغلامان امام حسین(ع) از دیگر اهداف مان به شمار می رود. این انتقال مفاهیم فرنگی باید میان نسل های امروزی رخ دهد. ما این وظیفه را برعهده داریم تا این مفاهیم به نوجوانان منتقل شود. اثربخشی این انتقال مفاهیم به واسطه اجرای برنامه توسط خود نوجوانان بیشتر است. نوجوانان از پیرغلامان هر منطقه دعوت می کنند تا در برنامه شان حضور داشته باشند. این برنامه با حضور بزرگترهای محله برگزار می شود.هر منطقه براساس شرایطی که دارد، برنامه هایش متفاوت با دیگر منطقه است.

وی افزود: ما با تشکیل حلقه های نوجوانانی سعی کردیم اتفاقات میدانی توسط همین نوجوانان و خود بچه های فرهنگسرا رخ دهد. همین امر سبب می شود تا نوجوان بیشتر جذب کنش های میدانی شوند و دیگر دوستان شان را به این حلقه ها دعوت کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان گفت: مهمانانی به واسطه خود نوجوانان به برنامه دعوت می شوند و در ادامه جمعی دیگر از کنشگران نوجوان به جمع شان اضافه می شود. برگزاری این برنامه ها به تقویت جمع نوجوانان منجر خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ