آنچه در فینال جودو تیمی گذشت/ معرفی یک ستاره جدید

اقتصاد ایران: رقابت های جودو المپیک در حالی با برگزاری دیدار نهایی مسابقات بخش تیمی ترکیبی به پایان رسید که فرانسه ستاره‌ای جدید را به جودو جهان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جودو تیمی بازی های المپیک با حضور ۱۹ تیم روز گذشته برگزار شد. همانند المپیک ۲۰۲۰ توکیو دو تیم ژاپن و فرانسه با برتری مقابل رقبای خود به دیدار نهایی راه پیدا کردند. ژاپنی‌ها از گروه یک بعد از یک دور استراحت اسپانیا را ۴ بر ۳، صربستان را ۴ بر یک و آلمان را ۴ بر صفر شکست داده و راهی مبارزه نهایی شدند. فرانسوی‌ها هم از گروه سه بعد از یک دور استراحت، رژیم اشغالگر قدس را ۴ بر صفر، کره جنوبی و ایتالیا را با نتایج مشابه ۴ بر یک شکست داده و حریف چشم بادامی‌ها شدند.

مبارزه نهایی را ژاپنی‌ها خوب شروع کردند، ولی این فرانسوی‌ها بودند که خوب به پایان رساندند. ژاپنی‌ها همان ابتدای کار با دو پیروزی که توسط «مائورو سانشیرو» و «ریکا تاکایاما» کسب کردند از میزبان پیش افتاده و امیدوار شدند تا شکست در فینال المپیک توکیو برابر فرانسه را در خانه رقیب جبران کنند، ولی یک شکست غیر منتظره نا امیدی را به اردوی ژاپن تزریق کرد.

«تدی راینر» در مبارزه سوم دو تیم برابر «تاتسورو سایتو» به پیروزی دست یافت و «بنجامین گابا» جودوکار ۲۳ ساله فرانسوی‌ها ستاره روز پایانی بود که با برتری مقابل «هیفومی آبه» آن هم بعد از ۹ دقیقه مبارزه کار را به تساوی ۲ بر ۲ کشاند. «گابا» با این پیروزی دست به کار بزرگی زد. این ژاپنی خوش تکنیک و سرعتی که همین چند روز پیش طلای وزن ۶۶- کیلوگرم المپیک را کسب کرده بود، در طول ۵ سال گذشته هیچ باختی در کارنامه خود نداشت. «آبه» آخرین بار در مرحله نیمه نهایی مسابقات ۲۰۱۹ قهرمانی جهان در توکیو به «مارویاما» هم وطن خود باخته بود. اما «گابا» در فینال رقابت‌های تیمی برابر «آبه» یک مبارزه تماشایی را به نمایش گذاشت و با اجرای زیبای «کاتاگروما» حریف عنوان دار خود را ضربه فنی کرد تا راه پیروزی را برای فرانسوی‌ها هموار کند.

«تسونودا» آخرین ژاپنی بود که در فینال با برتری مقابل «ساره لایونه» پیروز تاتامی را ترک کرد. در ادامه «آگبگننو» با برتری مقابل «تاکایچی» حساب کار یک بار دیگر در عدد سه برابر کرد و اینگونه کار به مبارزه هفتم کشیده شد.

در این حالت قرعه کشی مشخص می‌کند چه وزنی مبارزه آخر را برگزار کند که وزن ۹۰+ کیلوگرم روی تابلو ثبت شد تا «راینر» و «ساتو» یک بار دیگر به روی تاتامی بیایند و نتیجه نیز همان همیشگی بود. «راینر» رقیب خود را ضربه فنی کرد تا فرانسه برای دومین دوره متوالی مدال طلای تیمی، ترکیبی مسابقات جودو المپیک را از آن خود کند.

این طلا پنجمین طلای «تدی راینر» هم بود. سه طلای انفرادی، دو طلای تیمی و دو برنز انفرادی مجموع مدال‌های این غول فرانسوی را به عدد ۷ رساند تا نام خود برای همیشه در تاریخ جودو ثبت کند.

دیدار رده بندی مسابقات تیمی را نیز دو تیم ایتالیا و برزیل برگزار کردند که برزیلی‌ها پیروز شده و مدال برنز را کسب کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ