گزارش ظریف از جلسه با پزشکیان درباره انتخاب اعضای کابینه

اقتصاد ایران: معاون راهبردی رئیس‌جمهور از ادامه جلسات با حضور پزشکیان برای جمع‌بندی انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم خبر داد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهور طی نوشتاری در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درخصوص اولین روز کاری خود درخصوص جلسه با پزشکیان برای جمع‌بندی نظر پیرامون انتخاب اعضای کابینه به‌شرح زیر گزارش داد و نوشت:

"سلام

شنبه، اولین روز کاری پس از دریافت حکم جدید بود. برای حفظ ارتباط با جامعه مدنی که از وظایف محوله است، چندین دیدار مفید داشتم:
گفتگو با یکی از معاونین ستاد مرکزی دکتر پزشکیان پیرامون باشگاه توسعه‌گرایی تبادل نظر با اعضای فرهیخته کمیته محیط زیست شورای راهبری پیرامون میثاق محیط زیست، گفتگو با فعالین نسل دوم و سوم احزاب پیرامون گسل‌های اجتماعی، مشورت با فعالین فضای مجازی در مورد راه‌های حفظ ارتباط با جامعه و نهادهای مدنی.

همچنین در ادامه جلسات در حضور رئیس محترم جمهور برای بررسی نامزدهای عضویت در هیئت دولت با درنظرگرفتن نظر نهادهای نظارتی، توجه رئیس جمهور محترم به جمع‌بندی شورای راهبری و تأکید ایشان بر تعامل، وفاق ملی، تخصص و جوان‌گرایی باعث دلگرمی بود.
ان‌شاءالله در روزهای آینده هم گزارش‌های کوتاهی تقدیم خواهم کرد."

به گزارش تسنیم، پزشکیان رئیس‌جمهور طی روزهای گذشته ظریف را طی حکمی به‌عنوان معاون راهبردی رئیس‌جمهور منصوب کرد و از وی خواست که ریاست مرکز بررسی‌های ریاست‌جمهوری را ذیل همین عنوان به‌عهده بگیرد.

بر اساس این گزارش، مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور روز 7 مرداد و تحلیف نیز 9 مردادماه جاری برگزار شد و رئیس‌جمهور فرصت دارد نهایتاً تا دو هفته بعد از تحلیف فهرست اعضای کابینه پیشنهادی خود را برای بررسی صلاحیت‌ها به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

دولت چهاردهم برای انتخاب کابینه، سازوکاری را تحت عنوان شورای راهبری انتخاب اعضای دولت تشکیل داد و این شورا شامل چند کمیته بود که پیشنهادات متعدد و مختلف برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف دولت را جمع‌آوری و بررسی می‌کرد و طبق گفته ظریف، در نهایت در روزهای گذشته وی اسامی پیشنهادی را به رئیس‌جمهور تقدیم کرد تا رئیس‌جمهور بین این اسامی تصمیم‌گیری کند.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور نیز اخیراً گفته بود: جلسات انتخاب اعضای دولت ادامه دارد و قبل از پایان ضرب‌الاجل قانونی اسامی را تقدیم مجلس خواهیم کرد.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ