نتانیاهو باز هم مذاکرات مبادله اسرا را به شکست کشاند

اقتصاد ایران: رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، اختلاف نظر شدید بین هیئت مذاکره کننده اعزامی به قاهره و بنیامین نتانیاهو، باعث به بن بست رسیدن مذاکرات شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، باراک راوید خبرنگار واللا نیوز در گزارشی اعلام کرد، دو مسئول عالی‌رتبه اسرائیلی به او خبر دادند که مذاکرات در بن بست قرار داشته و در حال حاضر دستیابی به توافق امری دور از دسترس می‌نماید.

راوید در گزارش خود در این رسانه عبری زبان نوشت، هیئت اسرائیلی شامگاه شنبه از قاهره به تل‌آویو بازگشت این در حالی است که تحت فشارهای شدید چند روز اخیر آمریکا مجبور به سفر به قاهره شده بود.

او در این زمینه نوشت: مذاکرات هیئت اسرائیلی در قاهره بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید، آنچه که می‌توان در این رابطه اعلام کرد آن است که مذاکرات به بن بست رسیده و توافق دور از دسترس است، این تنها اطلاعاتی است که دو مسئول عالی‌رتبه اسرائیلی شامگاه شنبه به من اطلاع دادند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم فاش کرد، بعد از اختلاف نظر شدید شکل گرفته بین رؤسای موساد و شاباک که برای مذاکره به قاهره رفته بودند با نخست وزیر اسرائیل، هیئت مذاکره کننده مجبور به بازگشت به تل‌آویو شده است.

در این گزارش آمده است، هیئتی که دیوید برنیاع رئیس سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل موساد و رونین بار رئیس سرویس امنیت داخلی اسرائیل شاباک ریاست آن را به عهده داشتند به دلیل اختلافات شدید با بنیامین نتانیاهو به تل‌آویو بازگشت.

این رسانه جزئیات بیشتری از اختلاف حاکم بین رؤسای سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و نتانیاهو ارائه نکرد.

در همین راستا پایگاه خبری وای نت هم به نقل از رهبر اپوزیسیون اسرائیل خبر داد، نتانیاهو به دلایل سیاسی اجازه تحقق توافق را نمی‌دهد و خانواده اسرا را بازیچه خود قرار داده است.

یائیر لاپید بعد از رسانه‌ای شدن شکست سفر هیئت مذاکره کننده اسرائیلی به قاهره اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر همچنان در حال به تاخیر در دستیابی به توافق بازگشت اسرا است، علت این اقدام وی نیز کاملا سیاسی است.

او افزود: رؤسای سرویس‌های امنیتی باید در رسانه‌ها حاضر شده و به جامعه جقیقت را بگویند، اگر کابینه اسرائیل به ربوده شدگان پشت کرده واقعا این مسئله را به مردم اطلاع دهند، باید با مردم و خانواده اسرا صادق بود و با آنها بازی نکرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ