نقش دستگاه‌های اجرایی استان تهران در حوزه استانداردسازی بررسی شود

اقتصاد ایران: تهران- استاندار تهران با تاکید بر نقش دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه استاندارد سازی گفت: اداره استاندارد در این حوزه به صورت جز به جز ورود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر شنبه در جلسه شورای استاندارد استان تهران، با اشاره به نقش پررنگ استاندارد در زندگی، گفت: در واقع استاندارد از حیات تا ممات همراه انسان است و آثار وضعی همه تولیداتی که می‌تواند در جوامع امروزی تأثیر گذار باشد، نیازمند رعایت استاندارد است.

وی بهره مندی از استاندارد را موجب آرامش خاطر، مصرف بهینه و جلوگیری از اسراف دانست و گفت: دستیابی به این موارد منوط به وضع قوانین، تدوین مقررات و ضوابطی است که باید توسط دستگاه‌های ذیربط تنظیم شود.

فخاری با تاکید بر رعایت استاندارد در همه بخش‌ها افزود: با اجرای استاندارد در جامعه به کیفیت در مصرف خواهیم رسید.

استاندار تهران با اشاره به نقش استاندارد در ارزشمند سازی نشان تجاری تولیدات عنوان کرد: استاندارد باید ممزوج با تولید باشد تا بتواند آن را کنترل کند، یعنی از مواد اولیه ای که در اختیار تولید کننده قرار می‌گیرد و در تمام مسیر این فرآیند و تا بسته بندی اگر در کنار تولید کننده باشد می‌تواند، آن نشان تجاری را مطرح نمایند و اگر تولید کننده نیز احساس کند استاندارد قصد حمایت از وی را دارد یقیناً کیفیت را در تولیدات خود ارتقا می‌دهد.

وی وجود مهر استاندارد بر روی کالا را موجب اطمینان بخشی در مصرف دانست و با تاکید بر نقش استاندارد در افزایش سطح کیفی زندگی، گفت: اگر حس می‌کنیم قانونی سبب فرایندهای غلط در جامعه می‌شود و به تبع آن تنزل کیفیت کالا و کاهش سطح کیفی زندگی را به همراه دارد باید با دلایل مکفی و فنی جلوی این فرآیند غلط گرفته و نقش خود را در افزایش کیفیت زندگی ایفا کنیم.

فخاری با اشاره به تعدیل استانداردها مطابق با نیاز مصرف کننده افزود: بعضاً مشاهده می‌شود که برخی کشورها و یا برخی تولید کننده ها به دلایل مختلف امکان استفاده از مواد درجه یک برای تولید یک محصول را ندارند، استاندارد هم باید با بررسی کیفیت کالا و با شیوه‌های مختلف مانند تغییر رنگ مهر، مصرف کننده را از درجه دو یا درجه سه بودن آن محصول آگاه کند.

استاندار تهران با تاکید بر نقش دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه استاندارد سازی، گفت: اداره استاندارد در این حوزه به صورت جز به جز ورود کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ