هفت نکته درباره ترور شهید اسماعیل هنیه

اقتصاد ایران: اقدام رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه، برخلاف تبلیغات رسانه‌های غربی پیروزی راهبردی برای این رژیم محسوب نمی‌شود و بیشتر دستاوردی تاکتیکی برای خروج کابینه نتانیاهو از بحران های داخلی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، باند تبهکار حاکم در تل آویو در اقدامی تروریستی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را درحالی که مهمان مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران بود، هدف ترور قرار داد. بررسی ابعاد سیاسی و عملیات روانی رژیم صهیونیستی دربردارنده نکاتی است که توجه به آن حائز اهمیت بسیاری است:

  1. ترور اسماعیل هنیه ساعاتی بعد از حمله به منزل فواد شکر در بیروت باعث شد که رسانه‌های صهیونیستی و جریان رسانه‌ای معاند تبلیغات گسترده‌ای را علیه جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران به راه بیندازند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دولت‌اش درگیر اختلاف داخلی است و همزمان در نتیجه حمله به یکی از مقرهای ارتش در فشار قرار گرفته بود اکنون به دنبال بزرگنمایی این اقدام تروریستی برای خروج از بحران سیاسی در داخل سرزمین‌های اشغالی است.
  2. صهیونیست‌ها درحالی عملیات‌های تروریستی دیشب در بیروت و تهران را به عنوان دستاوردهای مهم به افکار عمومی خود عرضه می کنند که باید درنظر داشته باشیم، نبرد از 48 ساعت قبل آغاز نشده بلکه در عرصه میدانی دست کم 9 ماه است که کل محور مقاومت  در حال نبرد با اسرائیل است. این نبرد هنوز تمام نشده و هزار باده ناخورده در رگ تاک است و صهیونیست ها باید منتظر ضربات تاریخی در آینده نزدیک باشند. 
  3. محور مقاومت در جبهه های هفتگانه (نوار غزه، کرانه باختری، لبنان، سوریه، عراق، یمن و ایران) ضرباتی در این مدت به صهیونیست‌ها وارد آورده که در تاریخ حیات منحوس این رژیم بی سابقه بوده است. صهیونیست‌ها در بازه زمانی 9 ماهه اخیر ضرباتی به مراتب مهلک‌تر و سنگین‌تر از کل دوران جنگ های اعراب-اسرائیل (1948 تا 1973) دریافت کرده‌اند که هم در جنبه سخت افزاری و هم نرم‌افزاری لطمات جدی دیده‌اند.
  4. برخلاف ادعای صهیونیست‌ها ترور یک مقام سیاسی که در یک نشست بین‌المللی با حضور بیش از 70 هیئت بین المللی، دستاورد اطلاعاتی محسوب نمی‌شود. صهیونیست‌ها درحالی از این اقدام تروریستی به عنوان پیروزی یاد می‌کنند که به رغم اشغال و ویرانی بخش‌های زیادی از نوار غزه همچنان از تعیین سرنوشت بیش از 150 اسیر خود در این باریکه بازمانده‌اند.
  5. برخلاف ادعای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص عدم نقش و مسئولیت این کشور در حوادث اخیر، وقوع دو عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران و بیروت بلافاصله بعد از بازگشت نخست وزیر این رژیم از واشنگتن نشان دهنده چراغ سبز کاخ سفید به این اقدامات است. نتانیاهو نه تنها در سفر به واشنگتن چراغ سبز آمریکایی‌ها را برای اجرای این ترورها دریافت کرد، بلکه مجوز استمرار جنگ را نیز از مقامات کابینه بایدن اخذ کرد تا مشخص شود صهیونیست‌ها اهتمام دارند که آمریکا را نیز به عرصه جنگ منطقه‌ای در غرب آسیا بکشانند.
  6. صهیونیست‌ها طی سال‌های اخیر موفقیت‌های تاکتیکی و زودگذری را به سود خود رقم زدند اما در  بلند مدت ناکام بوده‌اند. ترور سید عباس موسوی، نخستین دبیرکل و حتی عماد مغنیه، فرمانده شهید مقاومت اسلامی لبنان به نابودی حزب الله منجر نشد و این مجموعه قوی‌تر از سابق در میدان حضور دارد. ترور شهید سلیمانی منجر به نابودی محور نشد بلکه از درون آن ترور، محور هفتگانه ای با قدرت بیشتری ظهور کرده است.صهیونیست‌ها گمان می‌کنند که محور مقاومت بر پایه اسامی و شخصیت‌ها ساخته شده، درحالی که این محور بر اندیشه تاریخی اسلام سیاسی و فرهنگ شهادت در اسلام ابتنا یافته است. 
  7.  وضعیت امروز رژیم صهیونیستی یادآور روزهای پایانی جنگ بود که صدام حسین به لطف قدرت تبلیغاتی خودش را به عنوان پیروز جنگ معرفی می‌کرد اما زمان نشان داد که تبعات جنگ هشت ساله چطور رژیم بعثی را از درون مضمحل کرد. اسرائیل امروز گرفتار بزرگترین بحران‌های داخلی از اختلافات سیاسی نیروهای تندرو که به پایگاه ارتش حمله می کنند تا شکاف های سیاسی جدی در کابینه است که در آینده ای نه چندان دور این رژیم را به لبه پرتگاه خواهد برد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ