تل آویو بر مدار ترس از واکنش ایران و محور مقاومت

اقتصاد ایران: رسانه‌های اسرائیلی در روزهای اخیر به شدت در حال پوشش تحولات پس از ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیسی دفتر سیاسی حماس و فواد شکر، فرمانده بزرگ حزب الله لبنان هستند و به نظر می‌رسد هراس از جنگ در این میان جدی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تاکید فراوان بر افزایش تدابیر امنیتی یکی از مهم‌ترین اخباری است که رسانه‌های اسرائیلی پس از ترورهای اخیر در تهران و بیروت مطمح نظر خود قرار داده اند. تایمز اسرائیل در این باره می‌نویسد: تشدید تدابیر امنیتی در اسرائیل در نتیجه افزایش احتمال واکنش متقابل از سوی ایران و محور مقاومت است.

در این بین شاباک، سرویس امنیت داخلی اسرائیل از همه وزیران کابینه نتانیاهو خواسته هرگونه سفر خود را با اطلاع این نهاد انجام دهد. نخست‌وزیر و وزیران کابینه تنها اجازه دارند در آن دسته از رویدادهای عمومی شرکت کنند که نزدیک به پناهگاه‌ها باشد.

این رسانه ادامه می‌دهد: «مقامات امنیتی و نظامی اسرائیل در حال آماده شدن برای انتقام ایران در قبال این ترورها در چند روز آینده هستند.»

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل نیز در گزارشی اعلام کرده هیچ‌یک از وزیران کابینه مجاز به حضور در اجتماعاتی که از یک پناهگاه دور باشد، نیست. این گزارش همچنین اضافه کرد موساد به کلیه نمایندگان خارجی این رژیم دستور داده است به دلیل احتمال واکنش انتقام‌جویانه ایران و محور مقاومت در روزهای آتی از حضور در مراسم‌های عمومی و جلب توجه خودداری کنند.

گزارش همین شبکه همچنین می‌افزاید، مقامات ارشد امنیتی اسرائیل برای هماهنگی با ایالات متحده و ارزیابی گزینه‌های همکاری در برابر هرگونه پاسخ احتمالی ایران تشکیل جلسه داده‌اند.

در همین راستا روزنامه معاریو نیز نوشت نظامیان ارشد اسرائیلی در حال توسعه استحکامات خود در جبهه شمالی هستند. در روزهای اخیر موران عمر، فرمانده گردان 252 از جبهه شمالی بازدید کرده و گردان 252 به همراه گردان 36 در این جبهه اقدام به برگزاری یک رزمایش کرده‌اند.

اسماعیل هنیه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب‌ الله لبنان ,

روزنامه معاریو همچنین تصریح می‌کند که انتقال گردان 252 و موران عمر از جبهه مرکزی غزه به جبهه شمالی نشانه‌ای از جدی‌تر شدن احتمال گسترش درگیری نظامی بین اسرائیل و لبنان خواهد بود.

وب سایت آروتص شوع، ارگان رسانه ای نزدیک به نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز در مقاله‌ای از تقویت حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه خبر داده است.

این رسانه می‌نویسد: لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، دستور ورود یک ناو هواپیمابر، چند رزمناو و ناوشکن‌های با قابلیت دفاع موشکی بالستیک به آبهای خاورمیانه را داده است. این اقدام به دلیل نگرانی از تشدید تنش میان ایران و گروه‌های مختلف محور مقاومت انجام شده است. پنتاگون نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزارت دفاع آمریکا یک اسکادران جت‌های جنگنده را به خاورمیانه منتقل می‌کند و یک ناو هواپیمابر را در منطقه حفظ می‌کند.»

روزنامه عبری زبان جروزالم پست نیز در مقاله ای به قلم داوید وینبرگ می نویسد: قابلیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی که اسرائیل در این هفته در دو ترور دشمنان کلیدی اش (که دشمنان غرب نیز هستند) نشان داده، نشانگر نقطه عطف مهمی در تلاش برای احیای بازدارندگی اسرائیل پس از شکست 7 اکتبر 2023 است.

این مقاله در ادامه تصریح می کند حزب الله هنوز 180.000 موشک، راکت و پهپاد در لبنان دارد که اسرائیل را هدف قرار می‌دهند، و شمال اسرائیل خالی از سکنه و ویران شده است. دیگر نمی‌توانیم منتظر بمانیم یا وضعیت را نادیده بگیریم. حرکت ایران برای تسلط بر خاورمیانه و خفه‌کردن اسرائیل ادامه دارد.

در همین راستا وب سایت قطری «میدل ایست آی» نیز امروز با انتشار گزارشی روایت بمب‌گذاری را رد و می‌افزاید: ترور از طریق برخورد پرتابه (پهپاد - موشک اسپایک) اتفاق افتاده است.

رون بن ییشای، در مقاله‌ای برای روزنامه یدیعوت آحارونوت می‌نویسد: اگر نیروهای نیابتی ایران متوقف نشوند، اسرائیل در وارد شدن به جنگ تمام عیار همزمان با حزب‌الله، حماس و حوثی‌ها، بلکه با خود تهران تردیدی نخواهد داشت.

وی می‌افزاید: «این بدان معناست که ما در اسرائیل نیز باید خود را برای یک جنگ بزرگ آماده کنیم. در چنین سناریویی، جبهه داخلی به جبهه اصلی تبدیل می‌شود و در کنار پهپادهای کامیکازه که نه تنها از لبنان و یمن، بلکه عمدتاً از ایران پرتاب می‌شوند، اسرائیل در معرض انواع حملات موشکی قرار می‌گیرد.»

 

 

به این ترتیب به نظر می رسد ترس از واکنش ایران و حزب الله و در عین احساس خطر از یک جنگ گسترده منطقه‌ای و نیز مخاطرات ناشی از آن به اصلی ترین مسئله در رسانه‌های اسرائیلی پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس مبدل شده است.

 در این بین افزایش تدابیر امنیتی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی صهیونیستی پوشش گسترده‌ای در رسانه‌های اصلی اسرائیل پیدا کرده و انتظار می‌رود این تدابیر از سطح فعلی نیز فراتر رود.

در مجموع می‌توان گفت دشواری‌های رویارویی همزمان با ایران و محور مقاومت نکته‌ای است که در بیشتر رسانه‌های اسرائیل بر  روی آن تمرکز صورت گرفته و بیش از سایر محورهای احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ