ماندگاری گردشگران در اردبیل به ۷۲ ساعت افزایش یافته است

اقتصاد ایران: اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در دولت سیزدهم با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری متفاوت مدت ماندگاری مسافران و گردشگران در استان اردبیل تا ۷۲ ساعت افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر شنبه در مراسم افتتاح نمایندگی مجموعه گردشگری دروازه صلح ملل در اردبیل، اظهار کرد: مدعی دموکراسی و آزادی به پست‌ترین حربه‌های تروریستی و ضد انسانی روی آوردند تا حقوق انسان‌ها را پایمال کنند.

وی به شهادت اسماعیل هنیه از رهبران جهاد مقاومت و حماس اشاره کرد و گفت: این حرکت ددمنشانه و رفتار بزدلانه نتیجه ادعای دروغین دموکراسی در غرب و سرزمین‌های اشغالی است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به اهمیت حوزه گردشگری به عنوان یک صنعت پیشرو و تحول‌آفرین اشاره کرد و افزود: فراتر از الفاظ، ارقام و رفتارهای کلیشه‌ای در این حوزه، باید به سمتی حرکت کنیم تا تحولات در بخش گردشگری و این صنعت پاک عایدات بسیاری را برای مردم به همراه داشته باشد.

میرجعفریان زیرساخت اصلی را در توسعه گردشگری ایجاد امکانات و فراهم کردن بسترهای اقامت و پذیرایی شایسته عنوان کرد و ادامه داد: در کنار تأمین امنیت سرمایه‌گذاران، باید فعالان این بخش اقدامات مؤثری را انجام دهند تا مدت اقامت مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ارتقا یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در همین سه سال دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی را آغاز کردیم به طوری که مدت اقامت و ماندگاری مسافران و گردشگران در استان اردبیل از ۲۴ ساعت به ۷۲ ساعت ارتقا یافته است.

میرجعفریان اضافه کرد: استان اردبیل دارای برند گردشگری جهانی است و با داشتن چشمه‌های داغ، کوه سبلان و مناظر طبیعی و تاریخی جز مقاصد گردشگری داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: ۲ هزار اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی در این استان به ثبت ملی رسیده و تعدادی از آنها در شمار آثار جهانی قرار گرفته که ضرورت دارد حمایت بیشتر سرمایه‌گذاران را در این عرصه شاهد باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل یادآور شد: نیازی نیست که همه این امکانات به ویژه در حوزه ابنیه‌های تاریخی فریز و بدون بهره‌برداری حفظ شود بلکه بهتر است با واگذاری ابنیه‌های تاریخی به ویژه خانه‌های قدیمی، آنها را به فضاهای مناسب فرهنگی، گردشگری و اقامتی تبدیل کنیم.

در این مراسم رئیس هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی نیز تصریح کرد: با راه‌اندازی نمایندگی این شرکت و مجموعه گردشگری دروازه صلح ملل سعی می‌کنیم تا امکان ارتقای ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف کشور را در سطح پذیرش گردشگران داخلی و خارجی افزایش دهیم.

رضا هادی گفت: ما در استان اردبیل نیز دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی هستیم و از کوه سبلان گرفته تا دشت مغان و مرز مشترک تا آب‌های گرم این استان می‌تواند فضا و بستر جذب گردشگران با سلایق مختلف را فراهم کند.

رئیس هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به ابلاغ وظایف محوله در قالب این مجموعه گردشگری با هدف توسعه و ایجاد تحول در این بخش را یادآور شد و افزود: ما باید بسته تحولی را در حوزه گردشگری ارائه کنیم تا بتوانیم زمینه افزایش حضور و ارائه خدمات کیفی را برای آنها هموار و مهیا کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ