حجم آب ورودی به مخازن اردبیل ۲۵ درصد افزایش یافته است

اقتصاد ایران: اردبیل- معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: در سال آبی جاری حجم آب ورودی به مخازن استان اردبیل ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اکبری‌فرد عصر شنبه در نشست مدیران وزارت نیرو با محوریت صرفه‌جویی در اردبیل، اظهار کرد: با توجه به افزایش بارندگی‌ها حجم ورودی آب به مخازن استان در سال آبی جاری به ۲۵۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: هر چند ما همچنان با کمبود منابع آب به ویژه شهرستان‌های کم بارش روبه‌رو هستیم ولی انتظار می‌رود الگوی مصرف آب همچنان رعایت شود.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: الگوی مصرف آب در استان تا ۲ هزار لیتر در ثانیه افزایش یافته و یک رکورد جدیدی را در مصرف آب در استان شاهد هستیم که انتظار می‌رود در روزهای گرم باقیمانده سال صرفه‌جویی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اکبری‌فرد افزود: هر چند آب پشت سدها و ذخیره انجام شده به نسبت سال‌های گذشته بیشتر است اما اگر شهروندان تا ۱۵ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند ما می‌توانیم تا پایان سال آبی جاری بدون مشکل خاص روند تأمین منابع آب همشهریان را فراهم کنیم.

در این جلسه معاون بهره‌برداری توزیع برق استان نیز به گرم شدن هوا و ضرورت مدیریت مصرف برق اشاره کرد و ادامه داد: در پیک مصرف میزان برق مصرفی استان به ۴۵۶ مگاوات رسیده است.

عبداللهیان خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش مصرف برق را شاهد هستیم و همچنان هشدار می‌دهیم که در مصرف بهینه برق به ویژه عدم استفاده از لوازم خانگی پرمصرف در ساعات پیک جلوگیری کنند.

معاون بهره‌برداری توزیع برق استان اردبیل اضافه کرد: ساعات پیک ۱۳ تا ۱۸ عصر و ۲۰ تا ۲۳ شب است و هم استانی‌ها باید از خاموش کردن وسایل برقی اضافه غافل نشده و در این زمینه اهتمام جدی در مصرف درست برق داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ