۴۰۰۰ کتابدار در کشور فعالیت می‌کنند

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: در حال حاضر چهار هزار کتابدار در کشور فعالیت می‌کند که ما سعی می‌کنیم این کتابداران را با رویکردهای علمی و فناورانه آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید باقر میرعبداللهی عصر شنبه در مراسم آغاز مدرسه تابستانی نهاد کتابخانه‌های عمومی در اردبیل، اظهار کرد: این مدرسه تابستانی امسال با عنوان طراحی خدمات برای کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی دایر شده است.

وی حضور ۱۰۰ نفر از کتابداران و فراگیران را در اردبیل برای حضور در این مدرسه تابستانی یادآور شد و تصریح کرد: در قالب مدرسه تابستانی شاهد برگزاری آموزش‌های تخصصی در بازه زمانی کوتاه هستیم تا بستر توانمندسازی کتابداران در طراحی خدمات جدید یا بازطراحی خدمات موجود فراهم آید.

مدیرکل دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: در قالب مدرسه تابستانی سعی بر این است تا کتابداران در کنار آشنایی با این خدمات، از روش‌های خلاقانه و نوآورانه در کتابخانه‌های عمومی بهره بگیرند.

میرعبداللهی افزود: نهاد در ارتباط مجازی سعی می‌کند تا کتابداران را بیشتر با این رویکردها آشنا کرده و به حوزه‌های جدید از جمله طراحی خدمت برای کسب و کار و سایر دوره‌های آنها را مهیا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره‌ها و حضور مؤثر کتابداران بستر خوبی را برای ارائه مفاهیم جدید و به کارگیری الگوها و آموزش‌های مدرن برای حمایت از مشاغل و کسب و کارهای خرد فراهم می‌آورد.

میرعبداللهی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با رویکرد تعاملی زمینه توانمندسازی کتابداران را در طراحی خدمات جدید یا بازطراحی خدمات موجود فراهم کنیم که قطعاً استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی یا قرائت‌خانه‌ها به توسعه این فعالیت‌ها کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: مطالعه و توجه به کتاب‌های خلاق و داستان‌ها به مراتب کمتر از منابع درسی در بین دانش‌آموزان و دانشجویان است و همین امر توجه مسئولان نظام آموزشی و دستگاه‌های فرهنگی را برای کمی و کیفی کردن فعالیت کتابخوانی ترغیب و تشویق کرده است.

میرعبداللهی در ادامه یادآور شد: ۱۰۰ نفر از ۳۱ استان کشور در دوره مدرسه تابستانی حاضر شدند و در این دوره آموزشی انتظار می‌رود فراگیران با آشنایی بیشتر با موضوعات و مسائل نسبت به ترویج مشتری مداری در کتابخانه‌ها و توسعه این مسیر، بستر ارتقای کمی و کیفی کتابخانه‌ها را فراهم آورند.

مدیرکل دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: اساتید با تجربه از هفت دانشگاه کشور در حوزه طراحی خدمات و کسب و کار، کتابدار کسب و کار و کتابدار کارآفرین منتخب شده و برای اولین بار در پنجمین دوره از مدرسه تابستانی کمپ طراحی خدمت را اجرا و مفاهیم آن را انتقال می‌دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ