آموزش و پرورش باید از سیاست‌زدگی و سهم‌خواهی حزبی به دور باشد

اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مدیریت در عرصه آموزش و پرورش باید از سیاست‌زدگی و سهم‌خواهی گروهی به دور بوده و زمینه اقتدار مدیریت علمی در این مجموعه فراهم آید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان در اردبیل، اظهار کرد: ما طرح عقلانی و مورد پسند همه دلسوزان را برای تعیین مدیریت مجموعه آموزش و پرورش ارائه کردیم اما عده‌ای که طمع ریاست دارند، همچنان می‌خواهند این روش را نادرست جلوه دهند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش را باید از آسیب سیاست‌زدگی و سهم‌خواهی در امان نگه داریم و بهترین تصمیم‌گیر در این عرصه خود معلمان و دلسوزان این صحنه باشند تا گام‌های جدی در مسیر اعتلای جامعه برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: متأسفانه اعضای ستاد پزشکیان در استان اردبیل در مقابل بیان این طرح هیاهو به راه انداخته و بدون دلیل و منطق نسبت به این موضوع معترض بودند در حالی که اگر این افراد طمع مدیریتی ندارند چرا از طرح عقلانی و منطبق بر خواست همه معلمان حمایت نمی‌کنند.

آیت‌الله عاملی افزود: مدیریت در عرصه آموزش و پرورش از حساسیت و دقت نظر بیشتر برخوردار است چرا که ما با تربیت نسل آینده با ذائقه، فکر و اندیشه متفاوت روبه‌رو هستیم و با توجه به حساسیت این موضوع باید مدیری در این مجموعه به‌کارگیری شوند که دارای توانمندی بوده و به خاطر مسائل سیاسی نمی‌توانند با چاپلوسی و تملق وارد ستادهای انتخاباتی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر عرصه مدیریت آموزش و پرورش را از سیاست‌زدگی و سهم‌خواهی‌ها در امان نگه داریم، قطعاً در این عرصه شاهد پیشرفت و توسعه حقیقی خواهیم بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان این شورا را دارای بالاترین جایگاه تصمیم‌گیری دانست و اضافه کرد: این طرح چه ایراد و اشکالی دارد که عده‌ای در مقابل آن موضع گرفته و بی‌دلیل بر طبل فضاسازی‌های کاذب می‌کوبند.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: ما معتقدیم آموزش و پرورش باید از فضای مدیریتی آرمانی و قوی بهره ببرد تا در سایه آن دغدغه‌ها و مشکلات معلمان، دانش‌آموزان و حتی نگرانی خانواده‌ها برطرف شود.

وی در ادامه یادآور شد: بر این باوریم دولت معتقد به پشتوانه نگاه علمی و کارشناسی با این طرح مخالفتی نخواهد کرد چرا که اگر مخالفتی کند خود دولت به سمت ناکارآمدی خواهد رفت.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم نامحرم‌ها وارد آموزش و پرورش شده و این عرصه را میدان تاخت و تاز امیال، آرزوها و تفکرات خود کنند بلکه بهتر است در اجرای این طرح به نحوی عمل کنیم تا الگویی برای سایر استان‌ها بوده و با موفقیت آن دهان عده‌ای بسته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با انتقاد از بالا آمدن مدیران دوپینگی در سطح ملی و استانی گفت: با این مکانیزم جلوی سهم‌خواهی و نگاه مقطعی در عرصه آموزش و پرورش گرفته خواهد شد و ما به راحتی می‌توانیم فضای سالم تربیتی را برای نسل‌های آینده فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این دیدار جمعی از معلمان با قدردانی از طرح این موضوع در انتخاب مدیران توانمند در عرصه تعلیم و تربیت اعلام کردند که این حرکت و مطالبه به حق می‌تواند از طریق رسانه‌ها به یک جریان فراگیر کشوری تبدیل شده تا به دور از ساز و کارهای سیاسی، حزبی و جناحی در عرصه تعلیم و تربیت مدیرانی دلسوز، با تجربه، کار بلد و توانمند وارد عرصه شده تا بتوانند مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف و زیرساخت تربیت و تعالی شایسته نسل آینده را مبتنی بر سند تحول بنیادین و اهتمام به نظام خانواده مهیا و فراهم کنند.

امام جمعه اردبیل در روزهای اخیر طرح صیانت از مدیریت آموزش و پرورش به دور از نگاه حزبی، جناحی و سهم‌خواهی‌های انتخاباتی را مطرح کرده و از مدیران کشوری و استانی خواسته تا در عرصه آموزش و پرورش کار انتصاب مدیران به خود این مجموعه سپرده شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ