نگاه کمّی به صنعت گردشگری آفت است

اقتصاد ایران: اردبیل- معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نگاه کمّی به صنعت گردشگری همراه با آفت و بیماری مزمنی است که آثار سویی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عبداللهی دباغ عصر شنبه در مراسم راه‌اندازی نمایندگی مجموعه دروازه صلح ملل در قالب توسعه ایرانگردی و جهانگردی در اردبیل، اظهار کرد: صنعت گردشگری، صنعت پاک، زودبازده همراه با ایجاد فرصت‌های اشتغال فراگیر است که در تمام جوامع جهانی مورد توجه و دقت نظر است.

وی تصریح کرد: باید در این عرصه با سپردن کار به علاقه‌مندان و اعتقاد به خرد جمعی حرکت‌های تحولی را همراه با ایجاد شور و نشاط رقم زد تا بستر و زمینه سودآوری و نگاه همراه با تحولی را مشاهده کرد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند همراه با نتایج مناسب و مثبت باشد که انتظار می‌رود مسئولان امر و متولیان امور در این بخش برنامه‌ریزی درست و سنجیده‌ای را داشته باشند.

عبداللهی دباغ نگاه صرف کمی به صنعت گردشگری را ناقص و نوعی بیماری مسری توصیف کرد و افزود: فراتر از نگاه کمی، باید کیفیت ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی را ارتقا داد تا بستری فراهم آید که بتوان در سایه توسعه و رونق این بخش به توان اقتصادی بیشتر کمک کرد.

وی ضرورت عبور از نگاه کمی به حرکت‌های تحولی کیفی را در عرصه جذب و ماندگاری گردشگران یادآور شد و خاطرنشان کرد: نگاه کمی همواره مخل توسعه صنعت گردشگری بوده و نشانه بیماری مسری در این صنعت است.

عبداللهی دباغ در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: استان اردبیل دارای ظرفیت عظیم گردشگری طبیعی، فرهنگی، تاریخی و دیگر بخش‌های ارزشمند است که ضرورت دارد با ورود مجموعه‌هایی نظیر دروازه صلح ملل و توسعه ایرانگردی و جهانگردی بتوان به افزایش جاذبه‌های گردشگری و مدت ماندگاری همراه با ارائه خدمات کیفی‌تر به گردشگران داخلی و خارجی کمک کرد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در سفر مقام معظم رهبری به اردبیل معظم‌اله ۴۵ دقیقه در بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیل جویای نقش و جایگاه این مجموعه تاریخی بودند و به صراحت اعلام کردند که این بنای تاریخی باید ایرانیان را به ایرانی بودن خود سربلند کرده و برای گردشگران خارجی نیز زمینه ساز آشنایی بیشتر با تمدن و تاریخ کهن ایران باشد.

در این مراسم مدیرعامل مجموعه دروازه صلح ملل نیاز بشر را به سفر و سیر و سیاحت یک نیاز قطعی برای تلطیف جسم و روح توصیف کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف به ویژه خلاقیت در بخش گردشگری و ایجاد اقتصاد نوین تاکید کردند و بر همین اساس مصمم به راه‌اندازی مجموعه گردشگری دروازه صلح ملل با نگاه جذب گردشگران ایرانی و خارجی هستیم.

حسنی اسکندری یادآور شد: اهمیت صنعت گردشگری بر کسی پوشیده نیست و ورود به این عرصه باید با تدارک زیرساخت‌های مناسب و ارائه خدمات کیفی‌تر باشد تا فرصت تحول اقتصادی پایداری را در این بخش شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در نیمی از استان‌ها دفتر این مجموعه گردشگری راه‌اندازی شده و در نیم دیگر استان‌ها تا اوایل سال آینده شاهد راه‌اندازی دفاتر هلدینگ دروازه صلح ملل خواهیم بود تا بتوانیم بسترهای لازم برای حضور گردشگران و حتی سرمایه‌گذاران را در این حوزه مهیا کنیم.

مدیرعامل مجموعه دروازه صلح ملل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا جایگاه این صنعت تحول‌آفرین را اعتلا داده تا از این راه بتوان برای بیکاران و همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فرصت‌های اشتغال پایداری را ایجاد کرد.

مدیر نمایندگی مجموعه دروازه صلح ملل در استان اردبیل نیز افزود: استان اردبیل با داشتن قابلیت‌های بی‌نظیر فصل جدیدی از توسعه این صنعت پاک و پردرآمد را تجربه می‌کند و ما نیز به تقویت این راه و مسیر تحول‌آفرین کمک خواهیم کرد.

علیرضا احدی خاطرنشان کرد: بیش از ۹ ماه است که پیگیر راه‌اندازی این مجموعه تخصصی در استان بودیم تا در حوزه گردشگری بتوان بیش از هر زمان دیگر فرصت‌های جذب، ماندگاری و ارائه خدمات کیفی‌تر را در این بخش مهیا و فراهم کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ