قرآن صمیمی ترین دوست انسان است/ رها شدن از روزمرگی

اقتصاد ایران: بابل- یک حافظ روشندل قرآن کریم قرآن را صمیمی ترین دوست و همراه انسان دانست و اثرات آن را در زندگی موثر برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، راحله تک تبار بعد از ظهر شنبه در حاشیه مسابقات قرآن کریم گفت: امتیازی که برای حافظان قرآن در جذب دانشگاه فرهنگیان و اعطای مدرک تخصصی به حافظان از جز ۱۰ به بالا قائل شدند نشان از نگاه مثبت متولیان امور دینی و فرهنگی برای ترویج معارف الهی و ترغیب قشر جوان برای ورود به این عرصه است.

حافظ روشندل بابلی و شرکت‌کننده این دوره از مسابقات با اشاره به اینکه ۲۲ سال دارد و از هشت سالگی حفظ قرآن را آغاز کرده است، با ابراز نارضایتی از نبود امکانات برای افراد با شرایط ویژه گفت: گرچه کل قرآن را حفظ کردم، اما به‌دلیل نبود امکانات لازم برای افراد نابینا و استثنایی آموزه‌ها را فراموش کردم و فقط ۱۴ جز را کاملاً حفظ هستم.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات در رشته حفظ ۱۰ جز شرکت کرده است، افزود: تاکنون در مسابقات بسیاری شرکت و رتبه‌هایی کسب کرده‌ام. در مسابقات ویژه افراد استثنایی رتبه نخست، در مسابقات دانش‌آموزی منطقه‌ای رتبه اول و دوم، در مسابقات بسیج دانش‌آموزی رتبه دوم و در اکثر مسابقات شهرستانی رتبه اول و دوم را کسب کرده‌ام.

قرآن صمیمی ترین دوست انسان است

این حافظ قرآن با اشاره به اثرات مادی و معنوی قرآن در زندگی اظهار کرد: قرآن صمیمی‌ترین دوست و همراه انسان است، کتابی کامل و مدون که برای همه حوزه‌های زندگی بشر برنامه دارد، تقویت حافظه و هدایت مسیر از جمله امتیازات این کتاب الهی است.

وی اختصاص امتیازات ویژه برای حافظان در سال‌های اخیر را گامی مؤثر برای ترویج فرهنگ و معارف دینی برشمرد و گفت: امتیازی که برای حافظان قرآن در جذب دانشگاه فرهنگیان و اعطای مدرک تخصصی به حافظان از جز ۱۰ به بالا قائل شدند نشان از نگاه مثبت متولیان امور دینی و فرهنگی برای ترویج معارف الهی و ترغیب قشر جوان برای ورود به این عرصه است.

سیدزهرا حسینی‌کریم که ۲۰ سال دارد و در بخش حفظ ۲۰ جز قرآن شرکت کرده است نیز بیان کرد: از اول ابتدایی شروع به حفظ قرآن کردم و زمانی که ششم ابتدایی بودم حافظ ۲۰ جز قرآن شدم و در حال حاضر دانشجوی تربیت معلم هستم.

وی تقویت حافظه و پیشرفت تحصیلی، سبک زندگی سالم و رفتار و منش مثبت را از امتیازات انس با قرآن برشمرد.

مینو رستمی زرح‌آباد که از تنکابن در این مسابقات شرکت کرده است، گفت: در سن ۳۴ سالگی یعنی از سال ۹۴ شروع به حفظ قرآن کردم و امروز در رشته حفظ ۱۰ جز قرآن شرکت کردم.

وی با بیان اینکه همزمان با حفظ قرآن، تفسیر و تدبر در آیات را مورد توجه قرار دادم، افزود: در اکثر مسابقات قرآن اوقاف استان رتبه اول و دوم را کسب کرده‌ام.

رهاشدن از روزمرگی و غوطه ورشدن در دریای علم و معرفت

این حافظ قرآن مهم‌ترین تأثیر قرآن در زندگی را نظم بخشیدن به زندگی، رهاشدن از روزمرگی و غوطه‌ور شدن در دریای بیکران علم و معرفت، رسیدن به آرامش و دوری از دلبستگی‌هایی که مردم عادی دارند و انس با آیه‌ها، رشد همزمان جسم و روح برشمرد.

فاطمه‌زهرا یحیی‌زاده نیز که ۱۴ سال دارد و در بخش حفظ کل قرآن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است، گفت: مدرک حفظ عمومی کل قرآن دارم و در این سال‌ها تأثیر بسیار مثبتی در پیشرفت تحصیلی در سایه قرآن داشتم.

وی که موفق به کسب رتبه نخست در مسابقات بسیج هم در سطح استانی و هم شهرستانی شده است، آرامش، صبر، سبک زندگی اسلامی، انس با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی، بهبود رفتار اجتماعی و خانوادگی را از جمله هدیه قرآن به خود دانست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ