جشنواره ملی قرآن دانشجویان شهریور برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: آثار راه‌یافته به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در بخش‌های غیر آوایی سی و هشتمین دوره این جشنواره روزهای پایانی مردادماه در شهر تبریز داوری می‌شود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور تابستان امسال به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

طی هفته‌های گذشته برنامه زمانی برگزاری و داوری بخش‌های مختلف این جشنواره از سوی دبیرخانه اعلام شد، اما این زمانبندی بعد از برگزاری جلسه 137 مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها در اواخر تیرماه، تغییراتی را به دنبال داشت.

در برنامه اولیه اعلام شده زمان داوری بخش‌هایی که به صورت ارسال اثر است، (شامل بخش‌هایی همچون ادبی، هنری، پژوهشی و ایده‌پردازی) بازه زمانی سیزدهم تا هفدهم مردادماه در نظر گرفته شده بود.

اما با توجه به تأخیر برخی دستگاه‌های دانشگاهی در ارسال آثار برگزیده به دبیرخانه جشنواره ملی، مقرر شد مهلت بیشتری برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود تا تمامی آثار به دبیرخانه تحویل داده شود، بر همین اساس داوری بخش‌هایی که به صورت ارسال اثر است، 10 روز به تعویق افتاد و بازه زمانی 27 تا 31 مردادماه برای داوری آثار در نظر گرفته شده است.

 

 

در این بازه زمانی گروه‌های داوری متشکل از استادان دانشگاه و صاحب‌نظران رشته‌های مختلف در دبیرخانه جشنواره در شهر تبریز مستقر شده و به داوری آثار راه‌یافته به جشنواره ملی می‌پردازند.

زمان برگزاری بخش‌های معارفی و آوایی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان نیز همان بازه زمانی اعلام شده قبلی است. بر همین اساس مرحله کشوری آزمون کتبی بخش معارفی در مراکز استان‌ها در روز 22 مردادماه برپا خواهد شد.

در برنامه قبلی مقرر شده بود، این آزمون در 10 منطقه کشور برگزار شود، اما در جلسه 137 مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها بر افزایش مناطق میزبان بخش کتبی برای سهولت بیشتر متسابقان، تأکید شد، با توجه به این موضوع تعداد مناطق محل برگزاری آزمون از 10 منطقه به تمامی مراکز استان‌ها افزایش یافت.

با پایان یافتن داوری بخش‌های غیر آوایی و برگزاری آزمون بخش معارفی در روزهای پایانی مردادماه و نیز مشخص شدن نفرات برتر این بخش‌ها، شرایط برای برگزاری بخش آوایی این جشنواره که تنها بخش حضوری آن است، فراهم خواهد شد.

بر همین اساس بخش آوایی سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان طی روزهای 18 تا 21 شهریورماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار خواهد شد. در ایام برگزاری مسابقات بخش آوایی، اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان بخش‌های غیر آوایی نیز جریان خواهد داشت. 

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با حضور نفرات برتر جشنواره‌های داخلی دستگاه‌هایی همچون وزارت علوم(دانشگاه‌های دولتی)، وزارت بهداشت(دانشگاه‌های علوم پزشکی)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه ملی مهارت(فنی و حرفه‌ای)، دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.

این جشنواره هر ساله در بخش‌هایی همچون آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، هنری، ادبی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ایده‌پردازی قرآنی برپا می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ