نوع جدید باتری های سامسونگ برای خودرو های برقی آینده

اقتصاد ایران: عصر خودرو- باتری های جدید سامسونگ برد خودرو های برقی را افزایش می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بخش SDI کمپانی سامسونگ که باتری‌ های خودرو های الکتریکی را به شرکت‌ های خودرسازی مثل Stellantis، Rivian و گروه BMW ارائه می‌دهد، یک باتری حالت جامد جدید برای خودروهای الکتریکی معرفی کرده است. این باتری دو برابر چگالی انرژی نسبت به باتری‌ های لیتیوم یونی معمولی دارد که می‌تواند برد رانندگی بیش از 600 مایل یا 960 کیلومتر را فراهم کند.

توسعه این باتری های جدید پس از آن صورت گرفت که چندین تولید کننده باتری دیگر اعلام کردند برنامه‌ هایی برای تولید نوع جدید باتری‌ های حالت جامد برای ماشین های الکتریکی دارند.

 

پیش بینی می‌شود این باتری‌ها که ابتدا در خودرو های الکتریکی لوکس استفاده خواهند شد، تا سال 2027 به تولید انبوه برسند.

سامسونگ SDI سال 2027 را به عنوان تاریخ تولید انبوه باتری‌ های حالت جامد خود تعیین کرده است. این باتری‌ ها ابتدا برای بخش "سوپر پریمیوم" هدف‌گذاری شده‌اند، بنابراین انتظار نداشته باشید که این باتری ها را به زودی در خودرو های ارزان الکتریکی ببینید.

با این حال، این باتری‌ های جدید می‌توانند مزایای بزرگی برای خودروهای الکتریکی کوچک نیز داشته باشند. با برد بیشتر در یک بسته باتری با اندازه و وزن مشابه، خودرو های الکتریکی کوچک می‌توانند به اندازه مدل‌ های بزرگتر برای سفر های جاده‌ای کارآمد باشند.

البته سامسونگ هنوز اطلاعات دقیقی از حجم و وزن این نوع باتری منتشر نکرده است.

مورد بعدی این است که هنوز قیمت این پک باتری ها مشخص نیست و آیا داشتن باتری های جدید به چه میزان قیمت یک مدل را نسبت به نسل قبلی افزایش می‌دهد. از طرفی عمر مفید عملی برای این نوع باتری در مقابل انواع قدیمی ذکر نشده و یا اینکه پس از تولید انبوه، می‌توان این باتری ها را در ماشین های قدیمی‌ جایگزین کرد یا باید مدل های قدیمی را کنار گذاشت و برای خرید مدل های جدید هزینه بالایی پرداخت کرد.

یکی از موارد دیگری که مشخص نیست ایمنی این نوع جدید باتری در مقابل آتش سوزی و کارایی آنها در دما ها و شرایط جوی مختلف است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ