روحانیت کار امامت محله را جدی بگیرد

اقتصاد ایران: ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: روحانیت باید کار تبلیغ، حوزه علمیه، مسجد و امامت محله را جدی بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعد از ظهر شنبه در نشست قرارگاه استانی مساجد ضمن تسلیت جریان شهادت آقای هنیه و برخی از سرداران جبهه مقاومت، اظهار کرد: روحانیت کار تبلیغ، امامت و تربیت نیروها را همیشه انجام می‌داد.

وی افزود: این جریان در طول تاریخ، با برکت و کارآمد بود، مردم از همین کانال به ائمه متوسل می‌شدند، حوزه علمیه و مدرسه مکانی برای تعلیم و تربیت بودند، حوزه علمیه قم همزمان با روی کار آمدن رژیم پهلوی فعالیت خود را آغاز کرد و توانست بنیاد سلطنت پهلوی را از بین ببرد.

وی با تاکید بر اینکه ما تبلیغ، حوزه علمیه، مسجد و امامت محله را باید جدی بگیریم‌زیرا مدیریت محله از همین طریق انجام می‌شود، با اشاره به نظر مقام معظم رهبری پیرامون عدم دخالت دولت در نهاد روحانیت، تصریح کرد: در این نهاد باید به همان شکل مردمی مدیریت شود و این ویژگی از حوزه علمیه، تبلیغ و امامت نباید گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه متأسفانه تداخلاتی بین ارکان مساجد به‌وجود آمده که باید حل شود، یادآور شد: امامان باید سخنگاه‌های تبلیغ را مدیریت کنند یا مساجدی را که دچار ضعف‌های علمی بوده و توانمند و به‌روز نیستند مدیریت کنند، پس این کسانی که بناست مبلغ و امام باشند باید طرح‌های خوب و برتری داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ائمه جماعات جوان، شور و عشق به‌کار دارند اما یک سری ضعف‌هایی که وجود دارد باید به شکلی جبران و تقویت و مربیانی تربیت شوند که امامان جمعه را تقویت کنند و مساجد باید مسجد قرآنی باشند.

وی اعلام کرد: در مازندران ۴ هزار و ۷۰۰ مسجد وجود دارد اما به‌دلیل کمبود طلاب در همه آن‌ها امام جماعت وجود ندارد، فقط در هزار و ۷۰۰ مسجد امام جماعت داریم.

آیت الله محمدی لائینی در پایان تاکید کرد: تقویت علمی، برطرف شدن اختلافات و حمایت در بحث معیشت برای ائمه جماعات مساجد ضرورت دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ