طرح «یاریگران زندگی» از امروز در شهرستان ری کلید خورد

اقتصاد ایران: ری- فرماندار ویژه ری از آغاز طرح «یاریگران زندگی» در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش توانمندی دانش آموزان و آگاهی بخشی به آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی باب الحوائجی ظهر شنبه و همزمان با فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر در دومین نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری که با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، بخشداران تابعه، رؤسای ادارات، جمعی از دهیاران و فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر در محل سالن اجتماعات دهیاری صالح آباد شرقی بخش مرکزی برگزار شد اظهار کرد: در این حوزه اقدامات متفاوتی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، سلبی و انتظامی صورت گرفته است.

باب الحوائجی گفت: همچنین در این زمینه تاکنون هزینه‌های بسیاری را پرداخت کرده ایم، از برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی تا اجرای طرح‌های ضربتی جمع آوری معتادان و عملیات‌های فراجا در برخورد و مقابله با قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر و نیز برپایی مراکز درمان و نگهداری معتادان مانند مرکز مهر سروش در بخش کهریزک.

وی افزود: اما نکته مهم‌تر از اقدامات ذکر شده این است که باید چه کارهایی انجام دهیم تا به این نقطه نرسیم، یعنی همان اصل پیشگیری بهتر از درمان، همه ما در این زمینه مسئولیت داریم، از خانواده‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها تا مدیران ادارات و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی، اجتماعی و درمانی.

فرماندار ویژه ری در ادامه به اجرای طرح «یاریگران زندگی» در روستاهای تابعه شهرستان ری اشاره کرد و گفت: در ابتدا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۵ روستای عشق آباد، صالح آباد شرقی، ابراهیم آباد، دوتویه و عباس آباد به عنوان پایلوت اجرای طرح «یاریگران زندگی» انتخاب شده اند، اما این بدین معنی نیست که فقط دهیار یا بخشدار در این زمینه مسئولیت دارند. بلکه تمامی ادارات و دستگاه‌ها باید به میدان آمده و برنامه‌های اجرایی خود را اعلام نمایند.

وی ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش، بهزیستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه بهداشت و درمان و دیگر دستگاه‌های متولی در این حوزه می‌بایست طرح و برنامه عملی برای مقابله با اعتیاد در سطح روستاها ارائه نمایند و بخشداران محترم در راستای اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با برگزاری جلسات هماهنگی به عملیاتی شدن این برنامه‌ها در سطح روستاهای تحت نظر خود کمک نمایند.

معاون استاندار تهران در ادامه گفت: نفت، منابع طبیعی، معادن و مانند اینها ثروت‌های کشور هستند، اما سرمایه اصلی همین جوانان و نوجوانانی هستند که باید آینده کشور به دستان آنها ساخته شود، هدف اصلی بلای خانمان سوز اعتیاد دقیقاً همین نیروی انسانی است، پس همه ما موظف هستیم که برای این سرمایه گرانبها با دل و جان و تمام توان به میدان آمده و به مسئولیت‌های خود عمل کنیم.

وی با اشاره به هدف اجرای طرح «یاریگران زندگی» که افزایش توانمندی دانش آموزان و آگاهی بخشی به آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد است، گفت: اجرای طرح «یاریگران زندگی» از امروز در شهرستان ری کلید خورده و در ۵ روستا به صورت پایلوت عملیاتی خواهد شد، در این طرح تمامی دستگاه‌های ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به صورت مویرگی در روستاها حضور یافته و برنامه‌های خود را در راستای مصوبات شورا و اهداف این طرح اجرایی خواهند کرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان افزود: در این طرح از تمامی ارکان مستقر در روستا همچون مساجد و ائمه معظم جماعات، پایگاه‌های بسیج، مدارس، خانه بهداشت و مجموعه دهیاری و شورای اسلامی روستا جهت نیل به اهداف مورد نظر استفاده خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ