برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در یزد/ پیشرفت۸۷ درصدی جهاد آبرسانی

اقتصاد ایران: یزد- فرمانده سپاه الغدیر یزد با تاکید به نقش گروه‌های جهادی از برگزاری رزمایش «جهادگران فاطمی۴» از نهم تا ۱۹ مرداد و بهره برداری از طرح‌های جهادی آبرسانی و مسکن خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین زارع کمالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران یکی از برکات انقلاب را گسترش فرهنگ روحیه جهادی در آحاد مردم برای نیاز انقلاب و نظام عنوان کرد و افزود: این رزمایش در دو محور قرارگاه اقتصاد مقاومتی و قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: برنامه رزمایش جهادگران فاطمیه ۴ در قالب دو قرارگاه اقتصاد مقاومتی و قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی است.

زارع کمالی گفت: در حوزه قرارگاه سازندگی طرح شهید عجمیان شامل ۱۸۰ مدرسه با حضور ۷۸ گروه جهادی و بیش از هزار دانش آموز در جهت مرمت بازسازی، بهسازی و شاداب سازی مدارس اقدام شده است.

اقدامات قرارگاه سازندگی یزد

فرمانده سپاه الغدیر یزد از اقدامات قرارگاه سازندگی و محرومیت زادیی سازمان بسیج سازندگی از دو سال گذشته تاکنون به آسفالت ۲۱ مورد راه روستایی و جاده بین مزارع، لایروبی و احیای ۱۷۵ مورد قنات و بازسازی آنها در سراسر استان و تعمیر و مرمت ۲۸۶ خانه محرومان اشاره کرد.

وی همچنین به ساخت ۱۱ خانه به طور کامل برای مددجویان کمیته امداد بهزیستی، مرمت و تعمیر ۳۸ مسجد و حسینیه، افتتاح ۴ قرارداد منطقه ای جهادی و اجرای جهاد ابرسانی به ۵۸ روستا با پیشرفت ۸۷ درصدی و تکمیل ۴ مجتمع آبرسانی اشاره کرد.

زارع کمالی همچنین توزیع بیش از ۱۸۰ هزار بسته معیشتی، رنگ امیزی و مرمت ۴۸۵ مدرسه در طرح شهید عجمیان، برگزاری ۳۴۴ هزار و ۹۵۰ نفر روز اردوی جهادی، تشکیل ۵۸۵ گروه های جهادی تخصصی و تهیه و توزیع بیش از ۸۵۰ سری جهیزیه جهت زوج های نیازمند را مورد اشاره قرار داد.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین واکسیناسیون رایگان دام ۲۳ هزار راس، اقدامات قرارگاه اقتصاد مقاومتی از دو سال گذشته تا کنون، تعداد گروه جهادی اقتصادی در دو سال گذشته ۷۵ گروه با عضویت ۳۲۹ نفر، ۳۳۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده، ۳ هزار و ۴۳ نفر اشتغال ایجاد شده و ۳۸۲ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی کوچک مقیاس و نیرو گاه اماده افتتاح ۶۹ نیروگاه نصب شده است.

حمایت از ۵۴ بازارچه اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه الغدیر یزد از دیگر اقدامات، ایجاد حمایت و راه اندازی ۵۴ بازارچه هفتگی و مستمر اقتصاد مقاومتی، ایجاد و راه اندازی ۱۷۹ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، راه اندازی ۱۹ خوشه تولیدی با ۱۳۰ کارگاه تولیدی زیر مجموعه و ایجاد و راه اندازی ۵۸۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزا و مردم یار با ۲۲ هزار و ۱۵۶ نفر عضو را نام برد.

وی ادامه داد: برگزاری ۱۵۰ کارگاه متناسب با عرصه های قطب های مصوب صنایع تبدیلی و تکمیلی حمایت شده با اشتغال ۴۲۷ نفر و برگزاری ۱۸ کارگاه اشتغالزایی و ۱۶۳ کارگاه اشتغالزایی با تسهیلگری بسیج، اموزش و توانمند سازی ۸ هزار و ۸۷۱ نفر و ارائه مشاوره کسب و کار به ۵ هزار و ۱۴۰ نفر، ایجاد و راه اندازی ۲۲ شرکت تعاونی تولیدی با عضویت ۳۹۰ نفر و برگزاری ۳۶۰ دوره مهارت آموزی نیز از سوی قرارگاه انجام‌شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ