۴۹ درصد متوفیان برون شهری مرکزی رانندگان وانت،پراید و پژو هستند

اقتصاد ایران: اراک- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۴۱ درصد متوفیان تصادفات برون شهری، بومی این استان و ۴۹ درصد از متوفیان مربوط به رانندگان خودروهای وانت و سواری پراید و پژو هستند.

به‌گزارش خبرنگار مهر، محمد پور شمس ظهر شنبه در نشست خبری با بیان اینکه سواری‌ها با ۷۱ درصد بیشترین سهم تصادفات را دارند، افزود: همچنین ۲۶ فقره از تصادفات برون شهری این استان مربوط به سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی، پیمانکار و دهیاری‌ها بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به آمار تصادفات از ابتدای سال جاری تا به امروز گفت: بیشترین تصادفات در چهار ماهه سال جاری در محورهای فرعی با ۳۲ فقره تصادف و ۳۸ فوتی، آزادراه ساوه به همدان با ۱۷ فقره تصادف و ۲۱ فوتی، محور ارک به قم با ۱۵ فقره تصادف و ۱۹ نفر و محورهای روستای با ۱۴ فقره و ۱۸ فوتی جزو بیشترین تصادفات فوتی استان بوده است.

پورشمس ادامه داد: استان مرکزی با بیش از ۶۴۰۰ کیلومتر راه‌، در مسیر و کریدور جنوب به شمال و شرق به غرب کشور قرار دارد که راه‌های استان شامل ۲۲۴ کیلومتر آزادراه معادل سه درصد، ۵۰۲ کیلومتر بزرگراه معادل ۸ درصد، ۴۲۵ کیلومتر راه اصلی معادل ۷ درصد و راه فرعی ۱۱ درصد و بیش از ۶۹ درصد راه‌های استان اه‌های روستایی است.

۴۷ درصد فوتی‌ها بر اثر واژگونی خودروها است

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد فوتی‌ها در این استان برای واژگونی خودروها بوده، افزود: ۶۴ درصد فوتی‌ها در صحنه تصادف و ۳۶ درصد فوتی‌ها در بیمارستان‌ها اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۷۷ درصد افراد فوت شده مرد ،۲۳ درصد بانوان، ۶۴ درصد فوتی‌ها در سن یک تا ۵۰ سال بودند که متأسفانه بیشترین رنج سنی در تصادفات مربوط به جوانان بوده است.

پورشمس با بیان اینکه ۴۱ درصد متوفیان بومی استان مرکزی بودند و ۴۹ درصد از متوفیان مربوط به رانندگان خودروهای وانت و سواری پراید و پژو بوده، افزود :۱۷۴ نفر در تصادفات برون شهری استان فوت و ۲۲۴۳ مجروح شدند که در هر دو مورد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش وجود داشته است.

وی افزود :۵۴ درصد تصادفات برون شهری منجر به فوت در بزرگراه و آزادراه ،۳۳ درصد در راههای فرعی و ۱۳ درصد این تصادفات مربوط به راههای اصلی استان بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه ۱۱ درصد از راه‌های استان مربوط به آزادراهی و بزرگراهی است که با حفاظ میانی ایمن سازی شدند، افزود: تاکنون ۳۵ تمام نقاط حادثه خیر استان مرکزی اصلاح شده است و رفع دو نقطه حادثه خیز تقاطع خنداب و تقاطع شهرک صنعتی خیرآباد در دست اقدام است و امسال نیز حدود ۳۷ نقطه حادثه خیز جدید شناسایی شده که رفع آنها در دستور کار قرار دارد.

کاهش ۹ درصدی ترددهای جاده‌ای استان در سال جاری

پورشمس، از کاهش ۹ درصدی تردد در راه‌های استان مرکزی در چهار ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۲ هزار تخلف توسط پلیس راه استان اعمال قانون شده که از این تعداد ۴۸ هزار تخلف حادثه ساز بودند، همچنین توقیف ۲۸۴ خودروی شوتی انجام شده که ۲۵۹ مورد از خودروهای شوتی توقیف سیستمی شده است.

پورشمس با اشاره به میزبانی استان مرکزی از زائران اربعین سالار شهیدان تصریح کرد: از آنجایی که استان مرکزی در مسیر زائران اربعین سالار شهیدان قرار دارد از تاریخ ۲۴ مرداد ماه تا ۴ شهریور ماه پلیس راه استان، در حالت آماده باش کامل قرار دارد، برنامه ریزی شده در پیاده روی اربعین حسینی، مسیر اراک تا امام‌زاده عابد از مسیر اراک به فرمهین و بالعکس کمترین تردد را داشته باشیم در صورت نیاز مسیرهای جایگزین اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین تمهیدات لازم برای ایجاد موکب‌ها در مسیرهای پیاده روی اربعین پیش بینی شده تا سازمان‌ها برای ایجاد موکب پای کار باشند، لازم است مردم از ساعت ۶ صبح تا ۴ همراهی لازم را پلیس داشته باشند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: آزادراه ساوه به همدان دومین محوری است که بیشترین واژگونی خودروها و منجر به فوت را داشته است و در لاین همدان به ساوه که حدود ۱۰۰ کیلومتر است هیچ‌گونه مجتمع خدمات رفاهی وجود ندارد و این یکی‌از عوامل تصادف در این نقطه است.

استفاده از گاردریل منسوخ شده است

پورشمس افزود: با توجه به اینکه استفاده از گاردریل منسوخ شده اما در برخی آزادراه‌ها همچنان گاردریل وجود دارد که مناسب نیستند و این گاردریل‌ها باید به نیوجرسی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین واژگونی در محورهای فرعی، آزادراه ساوه به همدان، محورهای روستای و آزاد راه اراک به قم و به جهت عدم توجه به جلو بوده، افزود: بیش از ۹۰ درصد رانندگان فوت شده مربوط به رانندگان با تحصیلات زیر دیپلم، ۷ درصد تصادفات رانندگان بالای دیپلم و ۷۱ درصد فوت شده‌ها متأهل بودند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی در نصب دوربین‌های ثبت تخلف جز استان‌های پیشرو است، افزود: در همین راستا تاکنون ۸۶ دوربین هوشمند در سطح راه‌های برون شهری نصب شده که ۶۲ دوربین قادر به محاسبه میانگین سرعت خودروها است.

پورشمس تصریح کرد: به طور حتم محاسبه میانگین سرعت ساز و کار خوبی در جهت کاهش شدت تصادفات خواهد بود از سویی لینک شدن دوربین‌های استان‌های همجوار به استان مرکزی دنبال می‌شود.

وی همچنین با اشاره به میزان جرایم خودروها بعد از اعلام نرخ جرایم جدید افزود :۲۳ تیرماه سال جاری پلیس جرایم جدید برای رانندگان اعمال کرده است که در این ۲۰ روز پلیس استان مرکزی نسبت به سال گذشته ۵۵۰۰ کمتر اعمال قانون داشته است، همچنین برخورد پلیس با تخلفات حادثه ساز ۴۹ درصد کاهش و مجموع تخلفات ۱۶ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۱۶ فقره و ۱۷ نفر در ۲۰ روزی که نرخ جدید جرایم اعلام شده تصادفات منجر به فوت کاهش یافته و این مهم نشان می‌دهد افزایش جرایم نقدی می‌توانند در کاهش آمار تخلفات و تصادفات نقش بسزایی خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ