محله اربعینی گامی است برای ایجاد یک خانواده بزرگ در محلات

اقتصاد ایران: همدان-آئین افتتاحیه رزمایش «محله اربعینی» برگزار و در آن بر خُرد شدن این حماسه در سطح محلات تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت که با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان، معاونین فرهنگی و کارشناسان ستاد استانی و مدیران ادارات و کارشناسان شهرستانی تبلیغات اسلامی برگزار شد افزود: در رزمایش محله اربعینی به دنبال ایجاد فضای اتحاد و همدلی یا رویکرد اخلاص و خدمت اربعین را به محلات هستیم.

حجت الاسلام سیدناصر اظهار کرد: شرکت در مسیر معجزه آسای اربعین از جلوه‌های تمدن نوین اسلامی است و امام زمان (عج) با عنایت به جامعه اسلامی رشحه ای از آنچه را که در ظهور رخ می‌دهد، به ما نشان می‌دهند تا با حضور در این حماسه هم تربیت شویم هم رشد یابیم و هم نگاه‌مان را نسبت به آن اتفاق موعود توسعه دهیم.

وی در تشریح اینکه چطور می‌توان به تحقق محله اربعینی کمک کرد، افزود: می‌توان به اعزام علاقمندانی که وُسع مالی لازم را ندارند کمک کرد، علاوه بر این، حضور مبلغان و طلاب و روحانیون در کاروان‌های اربعین هم در این باره کمک کننده است. رزمایش محله اربعینی می‌تواند فرصت حضور اقشار مختلف مردم از محلات سراسر کشور در حماسه اربعین به عنوان زائر یا جامانده را فراهم و این فضا را بر همه جا غالب کند.

مدیرعامل بنیاد هدایت ادامه داد: اگر اربعین نبود اتفاقات مبارکی همچون مهمونی ده‌کیلومتری غدیر و بسیاری از این مواکب به این صورت نبود؛ پیاده روی اربعین ما را برزگ کرد و رشد داد. این فناوری باید در سطح محلات خرد و نهادینه شود.

وی تصریح کرد: ما در بنیاد هدایت محله ولایی، اسلامی و مقاوم را در تعبیر محله همدل تعبیه کردیم اکنون هم محله‌ای اربعینی می‌شود که فضا و اهالی آن وظیفه خود را نسبت به این حماسه بدانند و به آن عمل کنند. از این رو، باید برنامه‌ها و فرآیندهایی طراحی شود که هم نگاه‌ها عمق و هم مشارکت‌ها افزایش بیابد و به اهداف مدنظر برسیم.

حجت الاسلام میرمحمدیان اضافه کرد: از گزاره‌های جدی در محله اربعینی امسال برداشت روایی مرحوم آیت الله العظمی بهجت از مفهوم «عند قبر الحسین (ع) …» است؛ این همجواری تا جایی که زائر هست گسترش می‌یابد! این نگاهی است که جلوه‌ای دیگر از اربعین را به ما می‌چشاند گویی حرم حسینی را در سراسر جهان اسلام گسترش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در اربعین یا زائر هستیم یا جامانده، گفت: آنها که می‌روند وظایفی دارند و باید منشأ اثر هم در محله هم در مسیر پیاده روی باشند آنها هم که جامانده اند وظایفی دارند مثل تعظیم شعائر یا بدرقه و استقبال از زائران اربعین، این بسیار مؤثر است و می‌تواند در فضاسازی محلی کمک کند و محله اربعینی را رقم بزند.

مدیرعامل بنیاد هدایت افزود: وظیفه ما در دهه نخست محرم احیای امر و شعائر بود اما در اربعین وظیفه همه ما حرکت به سمت امام حسین (ع) به قدر وسع و توان است شاید عده‌ای در مسجد جمع شوند و به زائران خدمت رسانی داشته باشند. حتی می‌توان به آنها که شرایط حضور در پیاده روی را ندارند خدمت کرد این رویکرد به گسترش حرکت تمدنی اربعین کمک می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ