پیکان در لیگ بیست‌وسوم؛ثبت هت‌تریک شکست عنایتی ویک امید واهی

اقتصاد ایران: بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال، پایانی بر هشت سال حضور متوالی باشگاه بازیکن‌ساز تهرانی در سطح اول فوتبال ایران بود.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، باشگاه پیکان در سال‌های گذشته همواره رو به جوانگرایی آورده و بازیکنانی چون شهریار مغانلو و سامان فلاح را به فوتبال  ایران معرفی کرده است.

پس از جدایی مجتبی حسینی انتظار می‌رفت خودروسازان با مربی جدید تغییر رویه بدهند، اما میدان دادن به جوانان در لیگ بیست‌وسوم نیز برای پیکان تکرار شد. تیم تهرانی با رسول خطیبی وارد لیگ برتر شد و از 10 هفته نخست لیگ تنها هشت امتیاز گرفت، اتفاقی که نشان می‌داد اسب پیکان برای سقوط زین شده است.

ثبت چهار شکست، پنج تساوی و تنها یک پیروزی برای برکناری خطیبی کافی بود. چند روز بعد از دو ناکامی بزرگ با تیم امید (عدم صعود به جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا و نیمه نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو)، رضا عنایتی عهده‌دار نیمکت پیکان شد و خودروسازان با مربی جدید خود 19 امتیاز از 20 هفته کسب کردند.

خریدهای پیکان در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل مانند علی قربانی و فرشید اسماعیلی هم دردی از خودروسازان دوا نکردند و تیم بازیکن‌ساز تهرانی گام به گام به سقوط نزدیک شد. پیروزی مقابل سپاهان در اصفهان را می‌توان تنها نتیجه جالب توجه دانست که پیکان در لیگ بیست‌وسوم رقم زد.

برعکس فولاد، نساجی و استقلال خوزستان که در نیم‌فصل دوم روندی رو به رشد داشتند، پیکان قافیه را در هفته‌های پایانی باخت و لیگ را با شکست برابر استقلال به پایان رساند، نتیجه‌ای که نه آرزوی قهرمانی استقلال را تحقق بخشید، نه برای بقای پیکان کافی بود. خودروسازان با این شکست پس از هشت فصل به لیگ یک بازگشتند و حالا بخت خود را برای صعود به سطح اول فوتبال ایران با امید روانخواه می‌آزمایند.

پس از مطرح شدن پرونده فساد مس رفسنجان در فوتبال، پیکانی‌ها پیگیر سقوط مس به لیگ دسته اول شدند تا خودشان در لیگ برتر باقی بمانند. اتفاقی که محقق نشد و پیکان مجبور است فصل آینده را در لیگ یک سپری کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ