تشریح چالش‌های صنعت پتروشیمی ایران در آستانه آغاز دولت جدید

اقتصاد ایران: پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی در آستانه برنامه هفتم توسعه و آغاز به کار دولت جدید، به رفع چالش‌های اصلی صنعت پتروشیمی ایران به ویژه در حوزه تامین پایدار خوراک، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تامین فناوری‌های به‌روز کمک شایانی خواهد کرد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همایش پتروشیمی ایران (Iran petrochemical forum - IPF) از سال 1378 و با حضور شرکت‌ها و مقامات خارجی پایه‌ریزی شده است و امسال دوره پانزدهم آن در تاریخ 14 و 15 مرداد در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.

برنامه‌ریزی و زمینه سازی برای ارتقای کیفیت محتوای همایش از سال گذشته در کمیته علمی همایش آغاز شده است. این کمیته متشکل از مدیران و کارشناسان ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، اساتید دانشگاه‌ها و نمایندگان هلدینگ‌های فعال در صنعت پتروشیمی است.

بر اساس نظرات کمیته علمی در جلسات ابتدایی، پانزدهمین همایش پتروشیمی ایران (IPF 15th) با شعار فناوری پاک در محورهای زیر برنامه‌ریزی شده است: چشم‌اندازهای فناوری، اقتصادی و سیاسی پیش رو کاربرد فناوری‌های دیجیتال، فرصت‌ها و چالش‌ها توسعه زنجیر ارزش در بالادست و پایین‌دست ظرفیت‌های دیپلماسی و فرصت‌های همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی فرصت‌های صادرات محصولات و خدمات فنی و مهندسی مناطق ویژه اقتصادی و پارک‌های علم و فناوری، فناوری‌های تازه توسعه یافته خوراک‌های جدید در دسترس فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی محیط زیست و رویکردهای سبز جذب، استفاده و مدیریت کربن مدیریت تامین و مصرف آب و برق، فرصت‌ها و چالش‌ها زنجیره تامین و لجستیک محتوایی که در همایش پانزدهم برای شرکت‌کنندگان مهیا شده است در سه قالب زیر ارائه خواهد شد.

سخنرانی در پنل‌های تخصصی: مقالات ارسالی پس از بررسی چکیده و سپس اصل مقاله در کارگروه‌های تخصصی کمیته علمی همایش، انتخاب و به صورت موضوعی در پنل‌های تخصصی برای ارائه سخنرانی توسط تهیه کنندگان آنها در سالن اصلی همایش قرار داده شده‌اند.

کارگاه: محتواهای بسیار غنی و منسجم که توسط مدیران و پژوهشگران ارشد بخش‌های مهم فعال در حوزه صنعت پتروشیمی و با مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی به صورت کارگاه‌های جداگانه و به صورت موازی و همزمان با سخنرانی پنل‌های اصلی تهیه و تدوین شده است.

جلسات ترویج کسب و کار: ارائه توانمندی‌ها، محصولات و خدمات شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه صنعت پتروشیمی در این جلسات و به موازات پنل‌های اصلی و کارگاه‌ها صورت خواهد گرفت.

همایش IPF در ادوار مختلف همواره زمینه‌ساز افزایش تعاملات و ارتقای روابط میان پژوهشگران رکت‌ها و کلیه فعالان صنعت پتروشیمی ایران و خارج از ایران بوده است.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز به عنوان یک سازمان توسعه‌ای وظیفه خود می‌داند که زیرساخت‌های سخت‌افزاری و به ویژه نرم‌افزاری نظیر این همایش را برای بخش خصوصی صنعت پتروشیمی فراهم آورد تا حداکثر هم‌افزایی و همسویی میان دولت و بخش خصوصی جهت پیشرفت ایران عزیز حاصل شود.

همایش پانزدهم علی رغم تلاطمات مختلف محیطی در ایران و منطقه مشابه سال‌های گذشته برنامه‌ریزی شد و در حال اجرا است که با استقبال خوب فعالان صنعت مواجه می‌باشد.

امید است که موضوعاتی که در این همایش ارائه خواهد شد و تعاملاتی که در این میان شکل خواهد گرفت در آستانه برنامه هفتم توسعه و آغاز به کار دولت جدید، به رفع چالش‌های اصلی صنعت پتروشیمی ایران به ویژه در حوزه تامین پایدار خوراک، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تامین فناوری‌های به‌روز کمک شایانی کند.

* محمدجواد ساکت - دبیر کمیته علمی همایش IPF

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ