آمریکا از تیک‌تاک به‌اتهام جمع‌آوری اطلاعات کودکان بدون اجازه والدین شکایت کرد

اقتصاد ایران: دولت ایالات متحده آمریکا از تیک‌تاک به‌خاطر جمع‌آوری اطلاعات حساس از کودکان بدون اجازه‌ی والدین آن‌ها، شکایت کرده است.

دولت ایالات متحده آمریکا شکایتی علیه تیک‌تاک مبنی بر جمع‌آوری اطلاعات کودکان بدون اجازه‌ی والدین تنظیم کرده است.

در این شکایت آمده است که تیک‌تاک به روش‌های نادرست و غیرقانونی اطلاعات کودکان از جمله شماره تلفن، شناسه‌های منحصربه‌فرد دستگاه و آدرس IP آن‌ها را جمع آوری می‌کند.

هنگامی که یک کودک زیر ۱۳ سال، سن خود را در برنامه وارد می‌کند، از او خواسته می‌شود که فقط یک نام کاربری انتخاب کند. بعد از آن مرحله، یک حساب حالت کودک برای کاربر ایجاد می‌شود. اما برنامه به والدین اطلاع نمی‌دهد یا رضایت آن‌ها را جلب نمی‌کند. بچه‌ها نمی‌توانند ویدیوها خود را در آن آپلود کنند، اما می‌توانند ویدیوهای دیگران را مشاهده کنند.

وزارت دادگستری ادعا می‌کند که تیک‌تاک آگاهانه به کودکان اجازه می‌دهد از طریق «حالت کودک» وارد پلتفرم شوند تا اطلاعات آن‌ها را جمع‌آوری کرده و با درخواست والدین برای حذف حساب‌های آن‌ها مخالفت کند. این عمل تیک‌تاک نقض آشکار قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) است.

وزارت دادگستری همچنین می‌گوید تیک‌تاک به میلیون‌ها کودک اجازه می‌دهد تا از تیک‌تاک استفاده کنند؛ اما تعیین دقیق میزان تخلفات آن ممکن نیست؛ چراکه تیک‌تاک به الزام یک حکم قضایی در سال ۲۰۱۹ برای نگهداری سوابق مربوط به رعایت COPPA عمل نکرده است.

وزارت دادگستری از دادگاه می‌خواهد تا تیک‌تاک را ملزم به رعایت قانون COPPA کند و برای هر تخلف این شرکت، جریمه‌ی مدنی تعیین کند. طبق قانون FTC، جریمه‌های مدنی می‌توانند تا ۵۱٫۷۴۴ دلار برای هر تخلف در نظر گرفته شوند و در صورت تکرار آن، میزان جریمه هر روز افزایش یابد.

الکس هاورک، سخنگوی تیک‌تاک، در بیانیه‌ای گفت: «ما با ادعاهای وزارت دادگستری آمریکا مخالفیم و بسیاری از موارد مربوط به رویدادها و اقدامات گذشته‌ است که یا واقعیت ندارد یا برطرف شده‌اند. ما به تلاش‌های خود برای محافظت از کودکان افتخار می‌کنیم و به به‌روزرسانی و بهبود پلتفرم ادامه خواهیم داد. برای این منظور، ما تجربیات مناسب با سن را با محافظت‌های شدید ارائه می‌دهیم و به‌طور فعال کاربران زیر سن قانونی را از پلتفرم حذف می‌کنیم. همچنین به‌طور داوطلبانه ویژگی‌هایی مانند محدودیت زمان فعالیت، جفت‌سازی حساب خانوادگی با حساب کودک و محافظت‌های اضافی حریم خصوصی برای افراد زیر سن قانونی را راه‌اندازی کرده‌ایم.»

مقالات مرتبط
  • بریتانیا شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال محدود می‌کند
  • سنای آمریکا لایحه حفاظت از کودکان در فضای آنلاین را تصویب کرد

در نهایت، شکایت مطرح‌شده نشان‌دهنده‌ی نگرانی‌های فزاینده در مورد حریم خصوصی کودکان در دنیای دیجیتال است. با افزایش استفاده‌ی کودکان از اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های آنلاین، اهمیت حفاظت از اطلاعات شخصی آن‌ها بیش از پیش احساس می‌شود. دولت‌ها و نهادهای نظارتی در سراسر جهان به دنبال راه‌هایی برای تضمین حریم خصوصی کودکان و پاسخگو کردن شرکت‌های فناوری هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ