خودروهای فرسوده تبریز جمع آوری می‌شوند

اقتصاد ایران: تبریز-معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از صدور اخطاریه برای جمع‌آوری خودروهای فرسوده رها شده در سطح شهر که موجب نارضایتی و بروز برخی مشکلات شهری می شود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی بدری روز شنبه با بیان اینکه این اقدام در راستای رفع مشکلات سد معبر انجام می‌شود، افزود: خودروهای فرسوده‌ای که برای مدت طولانی در سطح معابر عمومی و خیابان‌ها رهاسازی شده و بلاتکیف مانده اند توسط نیروهای خدمات شهری اخطاریه لازم صادر و سپس جمع آوری می‌شوند.

وی ادامه داد: در این راستا ابتدا اخطاریه برای جمع آوری خودروی اسقاطی به مالکان صادر می‌شود و در صورت عدم توجه، شهرداری بر اساس مجوزهای قانونی نسبت به انتقال خودرو به پارکینگ اقدام می‌کند.

بدری یادآور شد: طبق تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری، سد معبر عمومی و اشغال و استفاده غیرمجاز از پیاده روها، معابر و میادین، پارک‌ها، معابر عمومی برای کسب، سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از این اقدام جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیله مأموران خود اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه خودروهایی که به دلیل عمر بالا و فرسودگی، صاحبانشان آنها را در حاشیه معابر شهری رها کرده و سراغی از آن نمی‌گیرند، گفت: این خودروها با چهره‌ای خاک خورده علاوه بر اشغال سطوح شهری، باعث ترافیک، بی‌نظمی عبور و مرور شهری و زشتی چهره عمومی محلات می‌شوند.

بدری اضافه کرد: خودروهای فرسوده رها شده در کنار معابر، علاوه بر ایجاد جلوه نامناسب بصری به محلی برای دپوی زباله‌های خشک تبدیل شده و اطرافشان زباله‌های تر رها می‌شوند که هجوم حیوانات موذی مانند موش‌ها را به همراه دارد.

وی با اعلام اینکه با ابلاغ به مناطق ۱۰ گانه شهرداری جمع آوری خودروهای فرسوده در دستور کار قرار دارد از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین خودروهایی در کوچه‌ها و محلات خود موارد را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند تا همکاران در مناطق نسبت به انجام مراحل قانونی و جمع آوری اقدام کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ