پنجمین اهدای عضو در خراسان جنوبی انجام شد

اقتصاد ایران: بیرجند- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنجمین اهدای عضو در خراسان جنوبی انجام شد و اعضای بدن جوانی از اهالی سربیشه به چندین نفر زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدی فرد پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحوم حمیدرضا براتی بهلولی نادی ساکن سربیشه که به دنبال تصادف در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند بستری بود، با تأیید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان و با سخاوت و بخشش خانواده مرحوم در اعلام رضایت به اهدای عضو، بلافاصله زنده یاد از بیمارستان امام رضا (ع) به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان پیوند اعضا منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل جراحی اهدا عضو قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قلب زنده یاد حمیدرضا براتی بهلولی به آقای ۳۸ ساله پیوند شد و زندگی دوباره بخشید، گفت: کبد مرحوم حمیدرضا براتی بهلولی در بیمارستان منتصریه به خانم ۵۳ ساله که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد پیوند شد و زندگی دوباره بخشید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: کلیه‌های زنده یاد حمیدرضا براتی بهلولی در بیمارستان منتصریه به دو دختر نوجوان ۱۴ و ۱۶ ساله بصورت رایگان اهدا و پیوند شد و همچنین قسمتی از پوست مرحوم برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

محمدی فرد از اهدای عضو به عنوان باقیات صالحات برای اهدا کننده و خانواده وی یاد کرد و در پیامی خطاب به خانواده براتی ضمن عرض تسلیت، ابراز همدردی و تقدیر از این عمل انسان دوستانه و ایثارگرانه خاطرنشان کرد: اکنون که اعضای مرحوم حمیدرضا براتی بهلولی نادی، جانی دوباره به بیماران دردمند بخشیده و امید زندگی و زنده ماندن را به خانواده آنها هدیه داده است نشان از روح بزرگ و نوع دوستی شما است.

وی در ادامه این پیام یادآور شد: تسلیم شما در برابر تقدیر الهی و رضایت به عمل انسانی اهدای اعضای آن مرحوم توسط شما، علاوه بر اجر معنوی و رضایت خداوند متعال، سبب تداوم حیات این بزرگ مرد در وجود بیماران نیازمند پیوند خواهد بود. از خداوند متعال برای روح آن مرحوم طلب آرامش و آمرزش و برای شما خانواده بزرگوار صبر و شکیبایی مسئلت می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ