مشکلات خبرنگاران به صورت ریشه‌ای رفع شود

اقتصاد ایران: آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات خبرنگاران شهر آبادان باید به صورت ریشه‌ای رفع شود.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خبرنگاران پُل ارتباطی بین مردم و مسؤولان و در واقع نماینده افکار عمومی هستند.

وی ادامه داد: بعضی از رسانه‌های جهانی از گذشته در شهر آبادان نمایندگی داشتند و این شهر دارای رسانه‌های انگلیسی زبان نیز بوده و هم اکنون بسیاری از رسانه‌های کشور در این شهر نماینده دارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، وجود رسانه‌های متعدد در یک منطقه را نماد توسعه دانست و افزود: خبرنگاران با بیان مشکلات و چالش‌ها همراه با ارائه راهکار نقش مهمی در توسعه دارند و به هر میزان تولید اخبار و جریان‌سازی رسانه‌ای بیشتر باشد، پیامدهای مثبت نیز بیشتر است.

مولوی با اشاره به ضرورت پاسخگو بودن مسؤولان، تصریح کرد: اینکه مسؤولی فقط به روابط عمومی اداره خود بسنده کند و انتظار داشته باشد هر آنچه باب میل وی است رسانه‌ای شود، اقدامی غیر حرفه‌ای است و خبرنویسی با خبرنگاری ۲ مقوله جدا است چرا که خبرنگار واقعی قدرت تحلیل و تولید دارد و باید سوژه‌های خود را پیگیری کند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی اصحاب رسانه، گفت: مشکلات خبرنگاران باید به صورت ریشه‌ای رفع شود و به شعارپردازی و وعده وعید ختم نشود. ضرورت دارد بسته حمایتی و همچنین تسهیلات مناسب در اختیار این قشر زحمتکش قرار داده شود و معتقدیم وقتی دغدغه این عزیزان رفع شود چالش‌ها و ظرفیت‌ها را به شیوه بهتری می‌توانند منعکس کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، به روز بودن اصحاب رسانه را یک ضرورت قلمداد کرد و گفت: از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی پیگیری می‌کنم تا مدرسان حرفه‌ای برای برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی متناسب با ظرفیت‌های منطقه حضور یابند.

مولوی با اشاره به دفاتر رسانه، توضیح داد: قبلاً از طریق شهرداری آبادان یک فضایی در کنار شهربازی این شهر در اختیار برخی رسانه‌ها قرار گرفت و اکنون برخی رسانه‌ها طی مراجعاتی که با بنده داشتند اعلام کردند راه‌اندازی و تجهیز دفتر با توجه به درآمد بسیار پایین فعالیت رسانه‌ای عملاً امکان پذیر نیست و مطالبه داشتند دستگاه‌های دولتی در این خصوص چاره اندیشی کنند.

ایجاد مرکز رسانه‌های آبادان

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی کمک کنند تا محلی به عنوان «مرکز رسانه‌های آبادان» به رسانه‌های تولید محور اختصاص یابد و در این خصوص چنانچه کمکی از سوی مجلس نیاز باشد، اقدام خواهم کرد. احداث یک محل جدید نیاز به صرف هزینه و زمان است بنابراین در حال حاضر باید از بناهای موجود استفاده شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: ایجاد مرکز رسانه‌های آبادان گام مهمی در راستای ارتقای شاخص‌های اطلاع رسانی به ویژه رسانه‌های تخصصی بوده چرا که یک رسانه با دعوت از مسئولان و انجام گفت وگوهای تولیدی به رشد و اعتلای شهر آبادان کمک می‌کند.

مولوی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر آبادان، قدمتی تاریخی و جهانی دارد بنابراین رسانه‌های این شهر را نمی‌توان رسانه‌های محلی برشمرد به ویژه اینکه اخبار رسانه‌های آنلاین این منطقه و خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آبادان بارها نشان داده‌اند بازتاب ملی و فراملی دارند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار، اظهار کرد: معمولاً هر ساله به مناسب ۱۷ مرداد (روز خبرنگار)، ادارات مختلف از خبرنگاران دعوت می‌کنند و با اهدای لوح تقدیر از این زحمتکش قشر قدرانی می‌کنند که اقدام خوبی است ولی معتقدیم باید مشکلات آنها به صورت ریشه‌ای رفع شود و معطوف به یک مناسبت خاص نشود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های نمایندگان مردم آبادان در مجلس برای روز خبرنگار، عنوان کرد: هر سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات این شهر در سطوح منطقه‌ای، استانی و ملی با یکدیگر همراه هستند و همین امر سبب شده برخی پیگیری‌ها فرد محور نباشد و به صورت مشارکتی باشد و به همین علت به دو نماینده دیگر پیشنهاد خواهم داد تا با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست مشترک با اصحاب رسانه آبادان برگزار شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ