فرصت‌های سرمایه گذاری دستگاه‌های قم در حال احصا و جمع آوری است

اقتصاد ایران: قم- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری دستگاه‌های استانی در قالبی استاندارد در حال احصا و جمع آوری است تا چشم انداز روشنی از فرصت‌های سرمایه گذاری قم به دست آوریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فراهانی صبح شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد که در اداره کل گمرکات قم برگزار شد گفت: از ابتدای سال و در فروردین ماه، کارگروه تحقق فرمان سال به دستور استاندار قم تشکیل و دبیری این کارگروه به اداره کل امور اقتصادی و دارایی سپرده شد.

وی با بیان اینکه این کارگروه، تاکنون ۳۱ مصوبه برای ۸ دستور جلسه داشته، ادامه داد: معاونان استاندار و تمام دستگاه‌های اجرایی استان در این کارگروه، عضو و به فراخور دستور جلسات و مأموریت‌ها، مدیران دستگاه‌ها به جلسه با ریاست استاندار دعوت می‌شوند تا در خصوص برنامه مدون دستگاه‌ها برای جهش تولید، تصمیم گیری و مصوبات از سوی دبیرخانه پیگیری شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قم گفت: کارگروه تحقق فرمان سال، یک ظرفیت طلایی برای هماهنگی و هم افزایی اقتصادی در استان است تا تصمیمات بر اساس اجماع و با هماهنگی بین دستگاه‌های دخیل در موضوع، اجرایی شود.

فراهانی با اشاره به یکی از اقدامات این کارگروه افزود: فرصت‌های سرمایه گذاری دستگاه‌های استانی در قالب فرمت استاندارد و قالب مشخص در حال احصا و جمع آوری است تا چشم انداز روشنی از فرصت‌های سرمایه گذاری استان به دست آوریم و مرجعی برای تصمیم گیری ها در حوزه سرمایه گذاری باشد.

وی با اشاره به اینکه پس از طرح و واکاوی موضوع جلسه در این کارگروه، دستگاه‌هایی که دچار اختلاف نظر با هم باشند باید جلسات تکمیلی و توجیهی برگزار کنند، اضافه کرد: این کارگروه با حذف موازی کاری و تصمیمات جزیره‌ای دستگاه‌های اقتصادی، ظرفیت ارزنده ای برای جهش تولید با مشارکت مردم دارد و تشکیل این کارگروه می‌تواند، یک ریل گذاری اصولی و بستر سازی مناسبی برای جهش تولید و جلب مشارکت مردم در استان باشد.

وی در پایان گفت: فرمان هوشمندانه مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۳ از یک سو، یک فرمان اقتصادی در خصوص جهش تولید و از سوی دیگر یک فرمان فرهنگی در خصوص افزایش جلب مشارکت مردمی است، بنابراین دستگاه‌ها نیز در تصمیم گیری های اقتصادی و بیان مشوق‌ها و معافیت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف استان، باید بحث تنویر افکار عمومی و اقناع سازی را نیز در دستور کار قرار دهند، تا مشارکت و حضور مردم در عرصه‌های تولید و اقتصاد با طیب خاطر صورت گیرد و به سوی مردمی سازی اقتصاد گام‌های بلندی برداریم.

ارائه آمار و گزارش عملکرد یکساله دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد، مهمترین موضوع دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان قم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ