خبرنگاران نسبت به آسیب‌های اجتماعی استان همدان مسئولیت دارند

اقتصاد ایران: همدان- امام جمعه همدان گفت: خبرنگاران باید احساس مسئولیت خود را در آسیب‌های اجتماعی استان همدان فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی پیش از ظهر شنبه در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: در ابتدا شهادت اسماعیل هنیه را خدمت تمام جامعه مسلمانان تسلیت عرض می‌کنم و باید بگویم تقابل حق ایران در این مسئله بوده و اینکه سازمان‌های بین‌المللی ایران را به خویشتن‌داری توصیه می‌کنند بسیار عجیب است.

وی افزود: طبق ضوابط بین‌المللی پاسخ دادن به این تعرض حق قانونی کشورمان است.

امام جمعه همدان با اشاره به مشکلات خبرنگاران گفت: در یک حدیث داریم نقل به مضمون که انسان باید هزینه‌های یک سال زندگی خود را داشته تا بتواند بهتر به مسائل رشد فکری و دینی فکر کند و نه باید دیگر نیازهای ضروری و دم‌دستی باشد.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: بیمه و حقوق و مزایا خوب حق خبرنگاران است، اینکه با این حقوق و مزایا اندک و بدون بیمه خبرنگاران فعالیت می‌کنند واقعاً مجاهدت است و باید تدبیری برای حل مشکلات خبرنگاران به ویژه بیمه صورت بگیرد.

وی با اشاره به لزوم تقویت مهارت‌های خبرنویسی بیان کرد: باید ارشاد، خانه مطبوعات، بسیج رسانه و سایر نهادهای مرتبط در سال چندین دوره تخصصی مهارت خبرنویسی برگزار کنند.

امام جمعه همدان عنوان کرد: به نظرم خبرنویسی ما مقداری ضعف دارد و باید تقویت صورت بگیرد.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه خبرنگاران باید به حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی کمک کنند، گفت: در استان موضوعات مختلف طلاق، اعتیاد، خودکشی، آمار پایین رشد جمعیت و سایر آسیب‌های اجتماعی وجود و خبرنگاران باید نسبت به این‌ها احساس مسئولیت داشته باشند.

وی افزود: در این شهر منطقه‌ای داریم که ۱۵ هزار دانش‌آموز دارد اما نه فضای سبزی نه ورزشگاه و هیچ‌گونه امکانات رفاهی تفریحی ندارد چگونه ما از این معضلات دردمان نمی‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به لزوم گسترش نشاط اجتماعی بیان کرد: ما ۵ اولویت فرهنگی در سند فرهنگی مبنی بر واقعیت تدوین کردیم که یکی از آن بحث نشاط اجتماعی است.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی عنوان کرد: نشاط اجتماعی تنها کنسرت نیست کسانی که کنسرت می‌روند خیلی هم با نشاط هستند باید بتوانیم فضای شهر با جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع پر از نشاط اجتماعی کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ