محاسبات اسرائیل درباره ترور و قسردررفتن دیگر جواب نمی‌دهد

اقتصاد ایران: دیپلمات ارشد اسبق ایتالیا و مشاور دو نخست وزیر پیشین این کشور در امور خاورمیانه می‌گوید که سیاست دیرینه اسرائیل در ترور، دیگر هیچ‌کس را نمی‌ترساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مارکو کارنلوس، دیپلمات اسبق ایتالیا و مشاور امور خاورمیانه رومانو پرودی و سیلویو برلوسکنی، دو نخست وزیر پیشین این کشور، با اشاره به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران به دست اسرائیل، تاکید کرد که این سیاست دیرینه صهیونیست‌ها دیگر کسی را نمی‌ترساند.

اسماعیل هنیه پس از حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران در محل اقامتش هدف حمله قرار گرفت و به شهادت رسید. ارتش رژیم صهیونیستی به طور رسمی مسئولیت این ترور را برعهده نگرفته اما دفتر رسانه‌ای این رژیم پس از انتشار تصویری از هنیه با کپشن «حذف شد»، این اطلاعیه را از روی تارنمای خود حذف کرد!

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین کشته شدن (شهادت) «فوآد شکر» فرمانده حزب‌الله را در حمله به حومه بیروت، تایید کرد.

کارنلوس دراین‌باره گفت: سیاست اسرائیل مبنی بر کشتن دشمنانش در گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی و همچنین در کشورهای همسایه، که از دیربار به آن علاقه‌مند بوده، به موفقیت چشمگیری دست نیافته است و در آینده نیز این موفقیت کمتر خواهد شد.

وی افزود: اسرائیلی‌ها به غلط باور دارند حقی که برای خودشان جهت تحریک همه‌کس در هر کجا و هر زمان قائل هستند، دشمنان را می‌هرساند اما متاسفانه این محاسبات دیگر کارگر نیست البته اگر فرض کنیم که در گذشته هم موثر بوده است!

مدیرعامل موسسه مشاوره «ام‌سی ژئوپولیسی» در ادامه گفت: اسرائیل دهه‌هاست که سیاست ترور را در پیش گرفته و به نظر نمی‌رسد که تمایلی به تغییر آن داشته باشد. پیام این سیاست روشن است؛ هرکسی که به ما ضربه بزند، دیر یا زود با جانش تاوان خواهد داد.

کارنلوس تاکید کرد: اما حذف رهبران حماس به هیچ وجه این جنبش را تضعیف نکرده و جواب عکس داده است. معتقدم که جامعه فلسطینیان مثل دهه‌های گذشته همچنان به مبارزه با اشغال اسرائیل ادامه خواهد داد. به محض حذف یک رهبر فلسطینی، رهبری دیگر بلافاصله آماده برای ورود به مبارزه است.

به باور وی، اسرائیل با تداوم هدف قرار دادن رهبران حماس در بحبوحه مذاکرات جاری آتش‌بس، قصد دارد تا این پیام را مخابره کند که «بدون پاسخگویی، حق انجام هر کاری را دارد»! این اقدامات (ترور) صرفاً اقدامی روانی با هدف نمایش برتری و مصونیت از مجازات و مجبور کردن دیگران به وفق‌پذیری با سیاست‌ها و تسلیم شدن برابر خواسته‌اش است!

وی اضافه کرد: بنابراین، اگر تداوم جنگ برای ماندن بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) بر مسند قدرت موثر باشد که البته ظاهراً شخصاً چنین باوری دارد، از هیچ کوششی برای چنگ زدن به قدرت دریغ نخواهد کرد. اگر محور مقاومت واکنش نشان دهد، نتانیاهو می‌تواند مدعی وجود شرایط جنگی دائمی شده و تداوم ماندن بر مسند قدرت و عدم امکان برگزاری انتخابات زودهنگام را توجیه کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ