انتصاب‌ قائم‌پناه با شاخص‌های اعلامی رهبری تطبیق ندارد

اقتصاد ایران: قائم مقام حزب موتلفه گفت: مواضع و عملکرد آقای قائم‌پناه در گذشته نشان می‌دهد با نظام زاویه دارد و انتصاب او با شاخص‌های اعلامی رهبری برای تشکیل دولت منطبق نیست.

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر انتصاب معاون اجرای رئیس جمهور را منطبق با شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند ندانست و گفت: انتصاب آقای قائم پناه مغایر با شاخص‌های اعلامی از سوی رهبر انقلاب است. ایشان از نظر مواضعی که تاکنون داشته است و هم از نظر عملکردی که در گذشته داشته است به طور کلی مشخص است که با شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند که باید از بن دندان به نظام جمهوری اسلامی و آینده انقلاب اسلامی اعتقاد و باور داشته باشد و زاویه‌ای با نظام نداشته باشد، ایشان در گذشته نشان دادند که با انقلاب زاویه دارد و هم از بن دندان به آرمان‌های انقلاب اسلامی که یکی از آن‌ها جامعه سازی اسلامی است و حجاب هم از جمله مسائلی است که باید در جامعه اسلامی به آن توجه ویژه شود، ایشان باور ندارد.

وی با طرح این موضوع که قائم پناه با نظام، انقلاب و قانون اساسی زاویه دارد، ادامه داد: چنین فردی می‌تواند آن مسیری را که مقام معظم رهبری برای دولت تعیین کردند را تضمین بکند و در آن مسیر گام بردارد. دولت با چالش جدی مواجه خواهد شد.

قائم مقام حزب مؤتلفه، گفت: اگر آقای پزشکیان می‌خواهد دولت وفاق ملی تشکیل دهد لازم است در ابتدا اعضای دولت را از افرادی انتخاب کنند که حتماً شاخص‌های اعلامی از سوی رهبری را دارا باشند. همین‌طور در مورد معرفی وزرا به این نکته توجه کنند که مجلس مجبور نباشد وزرای پیشنهادی را به‌علت عدم وجود شاخص‌های اعلامی رد بکند و دولت با تأخیر تشکیل شود.

ترقی همچنین در ادامه به رئیس جمهور پیشنهاد کرد: آقای پزشکیان تحت فشار جریان سیاسی که خود را وابسته به او می‌داند و خود را حامی رئیس جمهور می‌دانند، تصمیم نگیرد و مستقل از این جریان‌های سیاسی برای تشکیل کابینه تصمیم‌گیری کند. زیرا آن جریان سیاسی می‌خواهد همه چیز را در انحصار خود داشته باشد. انحصار طلبی جریان اصلاحات هیچگاه نمی‌تواند زمینه ایجاد یک دولت وفاق ملی را پدید آورد.

وی به مواضع محمد جواد ظریف به عنوان معاون راهبردی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: از مواضع آقای ظریف این‌طور استنباط می‌شود که آن‌ها به دنبال تشکیل دولت وفاق ملی نیستند. دولتی که همه جریان‌ها در آن نقش داشته و سهیم باشند بلکه به دنبال این هستند که کسانی که به اصلاحات اعتقاد دارند را جذب کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ