ترانزیت بیش از ۳۰۹ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

اقتصاد ایران: بیرجند-معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ترانزیت بیش از ۳۰۹ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مزیدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۳۰۹ هزار و ۲۶۲ تن کالا از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که این رقم نشان‌دهنده رشد هزار و ۱۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: برای جابجایی این حجم از کالا، ۱۲ هزارو ۶۳۷ سفر توسط کامیون‌های ترانزیت انجام شده است.

مزیدی ادامه داد: عمده کالاهای ترانزیتی از این مرز شامل آرد، داروهای گیاهی، لوازم یدکی و شکر بوده که از مبادی کشورهای آذربایجان، اندونزی، امارات و هند وارد کشور و از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: طی این مدت ۱۸۰ هزار و ۱۰۵ تن کالا نیز از طریق مرز ماهیرود به افغانستان صادر شده که این میزان صادرات شامل هیدروکربن و سیمان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته است.

مزیدی یادآور شد: پایانه مرزی ماهیرود به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی بین ایران و افغانستان، نقش کلیدی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی بین دو کشور دارد.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های این مرز، گفت: افزایش ظرفیت و تسهیل فرآیندهای ترانزیتی در این مرز، نقش مهمی در جذب ترانزیت و ارتقای جایگاه آن در منطقه ایفا کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه ابتدایی امسال نیز ۱۸ هزار و ۹۳ خودرو وارد و ۱۷ هزار و ۶۲۱ خودرو از این مرز خارج شده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ